رئيس سازمان ثبت احوال كشور در اولين اجلاس رؤساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي از ثبت الكترونيكي وقايع ازدواج و طلاق در كشور خبر داد.

به گزارش حوزه دولت  باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ محمد ناظمي اردكاني در اولين اجلاس رؤساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي اظهار داشت: معتقديم هم‌افزايي تجربه‌ها و ظرفيت‌ها مي‌تواند شرايط مناسبي را براي ارتقاي سطح حكومت‌مداري ايجاد نمايد تا زمينه ارائه خدمات‌مداري اسلامي فراهم شود و هدف از اين نشست زمينه‌سازي براي تحقق اين هدف است.

وي ادامه داد: سازمان ثبت‌ احوال كشور بيش از اين اجلاس رؤسا و كارشناسان عضو اكو را برگزار كرد كه در طي اين اجلاس آموزش‌هايي به اعضا داده شد.

ناظمي اردكاني خاطرنشان كرد: سازمان ثبت احوال كشور به عنوان يك سازمان حاكميتي به وظيفه مهم و اساسي را عهده دارد كه شامل ثبت وقايع حياتي چهارگانه، صدور اسناد هويتي ايرانيان در اقصي نقاط جهان و توليد و انتشار آمار جمعيتي و مهاجرت است.

معاون وزير كشور افزود: مهمترين نقش سازمان ثبت احوال در تأييد و تشريح هويت تعريف شده است.

وي گفت: مدارك رسمي كشور نظير شناسنامه و كارت ملي نمايانگر هويت ايراني فرد است و اين مدارك، مدارك متحدالشكل با ساير كارت‌هاي هويتي جهان متمايز است.

وي به ارائه كارت‌هاي هوشمند نيز اشاره كرد و گفت: اين كارت‌ها زمينه ورود به اصل دولت الكترونيك را فراهم مي‌كند و نيازمند تأييد هويت افراد توسط سازمان است.

ناظمي اردكاني با اشاره به اينكه در سال‌هاي اخير در سازمان ثبت احوال كشور اصل نوين‌سازي را آغاز كرده است و به عنوان سازماني پيشرفته مطرح مي‌شود و در اين دوران برآيند ساختار و عملكرد اين سازمان مورد توجه جدي است.

وي با بيان اينكه كارت هوشمند ملي به عنوان نماد تحول عملكردي در زمينه نوين‌سازي است گفت: در راستاي نوين‌سازي اقدامات مهمي از جمله پوشش ثبت وقايع حياتي با وجود گستردگي ايران حدود 96 درصد از ولادت‌ها و 94 درصد از فوت‌ها در مهلت مقرر كه 15 روز براي ولادت و 10 روز براي فوت است به ثبت مي‌رسد.

ناظمي اردكاني خاطرنشان كرد: پايگاه اطلاعات جمعيتي ايران كه مهمترين مرجع هويتي در كشور است؛ بيش از 80 دستگاه به اين پايگاه متصل هستند.

معاون وزير كشور با بيان اينكه تمامي شناسنامه‌ها با ويژگي‌هاي امنيتي و ايمني بالا چاپ مي‌شوند گفت: صدور اين شناسنامه‌ها در پايگاه‌هاي ثبت صورت مي‌گيرد.

وي گفت: آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور با اشتراك‌گذاري اطلاعات در زمينه خدمت‌رساني سريع اقدام كرده است.

وي بيان داشت: ايجاد سامانه ثبت تغيير نشاني به منظور ثبت جابه‌جايي‌هاي درون شهري ايجاد شده است و براي ارائه آمارهاي مكان محور اين سامانه تشكيل شده است.

اردكاني خاطرنشان كرد: ثبت الكترونيكي وقايع ازدواج و طلاق نيز از ديگر اقدامات اين سازمان بوده است.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور به ارائه كارت‌هاي هوشمند ملي اشاره كرد و گفت: اين كارت‌ها كليد ورود به سامانه دولت الكترونيكي است و با استفاده از اين كارت‌ها مي‌توانند از تمامي دستگاه‌هاي اداري و غيراداري پيش‌بيني شده خدمات دريافت كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثبت ، الکترونیکی ، ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار