سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی گفت: کاهش بودجه صندوق دیه و افزایش نرخ دیه، قطعاً مشکلات عدیده‌ای را برای بازپرداخت دیه فراهم می‌کند.

"محمدعلی اسفنانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با کاهش ۲ میلیاردی بودجه صندوق دیه بیت‌المال اظهار داشت: کاهش بودجه صندوق دیه و افزایش نرخ دیه قطعاً مشکلات عدیده‌ای را برای بازپرداخت دیه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش بودجه صندوق دیه بیت‌المال در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۲، محکومیت بیت‌المال برای پرداخت دیه و ناتوانی آن را در پی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی با بیان اینکه منابع حصول و افزایش بودجه در قانون تعریف شده است، گفت: اگر منابع دولتی برای افزایش این مبلغ وجود داشته باشد کمیسیون این مطلب را بررسی کرده و نظر خود را نسبت به افزایش یا کاهش بودجه پیشنهادی اعلام خواهد کرد.

گفتنی است؛ "عبدالعلی میرکوهی" پیش از این از اختصاص 35 میلیارد تومان برای صندوق دیه بیت‌المال در لایحه بودجه سال ۹۲ خبر داد.

وی ادامه داد: این مبلغ در سال ۹۱ حدود 37 میلیارد تومان بود که در بودجه امسال با وجود افزایش ۲۰ درصدی نرخ دیه، با کاهش دو میلیارد تومانی رو به رو شده است.

میرکوهی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت پس از بررسی در کمیسیون قضایی به کمیسیون تلفیق ارسال شده است، گفت: کمیسیون قضایی مجلس خواستار اضافه شدن این مبلغ بوده که اکنون کمیسیون تلفیق، مسئول رسیدگی به این مسئله شده، چرا که اگر 35 میلیارد تومان بودجه برای صندوق دیه بیت‌المال در نظر گرفته شود در پرداخت دیه با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، بودجه ، صندوق ، دیه ، بیت المال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار