رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرايي نشدن قانون اختصاص درآمد جرايم رانندگي به بهسازي جاده ها خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین سامانه الکترونیکی اخذ عوارض، در جمع خبرنگاران، به مزایای سیستم الکترونیکی سامانه اخذ عوارض اشاره کرد و افزود:‌ براساس کدهای جریمه، در صورت عبور خودرو بدون کارت الکترونیک و یا کارت الکترونیک بدون شارژ از این گیت‌های عوارضی، خودرو 200 هزار ریال جریمه خواهد شد که به وسیله دوربین‌ها و سیستم پلاک‌ خوان اعمال قانون انجام می‌گیرد.
وي با بیان اینکه طبق قانون 60 درصد درآمد حاصله از جرائم رانندگی برون‌شهری به وزارت راه برای بهسازی جاده‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: این قانون تا این لحظه اجرایی نشده است.

وی در ادامه، اظهار داشت:‌ درآمد حاصله از اخذ جرایم به حساب خزانه واریز می‌شود و خزانه به مبادی و دستگاه‌های مربوطه نظیر وزارت راه و شهرسازی اختصاص می‌دهد.
وی با بیان اینکه مجموعه جرایمی که وصول می‌شود به حساب خزانه می‌رود، اضافه کرد: طبق قانون جدید راهنمایی و رانندگی 20 درصد از مجموعه جرایم برون‌شهری به صندوق دیه می‌رود، 20 درصد برای خرید تجهیزات و فرهنگسازی هزینه می‌شود و 60 درصد از جرائم به وزارت راه برای خرید تجهیزات، رفع نقاط پرحادثه و بهسازی جاده‌ها اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد:‌ همچنین 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی درون شهری، به شهرداری‌ها و استانداری‌ها برای ترمیم، ایمن‌سازی و بهسازی جاده‌ها و ساماندهی ترافیک اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه این قانون تا این لحظه اجرایی نشده است، اظهار داشت: در بودجه سال 91 این مورد پیش‌بینی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار