وزیر امور خارجه بلژیک بر لزوم جلوگیری از رفتن شهروندان بلژیکی برای جنگ در سوریه تأکید و یک افسر سابق انگلیسی نیز اعلام کرد انگلیس و فرانسه از تروریستها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ; نحوه تعامل آمریکا و غرب با بحران سوریه باعث خشم گسترده در جهان شده است و جهانیان در حال پی بردن به خطرناکی شبکه القاعده در سطح بین المللی هستند.

دیدیه ایندرز وزیر امور خارجه بلژیک بر لزوم اتخاذ همه تدابیر برای جلوگیری از رفتن شهروندان بلژیکی برای شرکت در جنگ در کشورهای دیگر و استفاده از مجازاتهای کیفری علیه کسانی که به جنگ در دیگر کشورها می روند تأکید کرد .

از طرف دیگر آلی ماچون از افسران سابق در سازمان امنیت انگلیس به شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت دولتهای انگلیس و فرانسه کمکهای مالی و لجستیکی و تسلیحاتی می کنند تا کشور و ملت سوریه را کاملا از بین ببرند .وی افزود : دولتهای اروپایی هیچ گونه تدابیری برای کنترل مرزها اتخاذ نمی کنند تا جلوی رفتن جنگجویان به سوریه را بگیرند در حالیکه بیم آن وجود دارد منطقه به علت گسترش خشونت و افراط گرایی بیش از پیش متشنج شود .

شبکه تلویزیونی اقتصادی بلومبرگ نیز اعلام کرد قرار است آمریکا ده میلیون دلار برای گروههای مسلح در سوریه بفرستد که به دستور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از بودجه های طرفهای دولتی پرداخت خواهد شد .از طرف دیگر جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد واشنگتن بیش از صد و پانزده میلیون دلار به گروههای مسلح در سوریه در قالب کمک های غیر کشنده داده است .این کمکها با هر عنوانی که صورت گیرد به هیچ وجه آمریکا را در ریختن خون مردم بیگناه سوریه تبرئه نمی کند .

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: لندن ، انگلیس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار