مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: اهالي ادب و هنر آثار پر بار عطار نيشابوري را که سرشار از تعاليم و آموزه‌هاي ناب اسلامي و قرآني است، دستمايه آفرينش‌هاي نو در عرصه فرهنگ و ادب قرار دهند.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سيدسعيد سرابي افزود: امروز ملت شريف و نجيب ايران اسلامي بيش از هر زمان ديگري حق مسلم خويش مي‌داند که در قلمروهاي وسيع علم و معرفت اصيل انساني گلبانگ سربلندي و افتخار بر آسمان زند و بر توانمندي‌ها و قابليت‌هاي سرشار خويش ببالد.

وي بیان داشت: اين آثار و مفاخر فرهنگي ايران را در عقبه‌هاي سخت و نفس‌گير روزگاران و در برابر تندبادهاي شديد فتنه و تباهي مصون و استوار نگاه داشته است.

دبير انجمن آثار و مفاخر فرهنگي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: عطار عارف کامل، شاعر درست گفتار و انديشمند ژرف نگري است که اوج انديشه، معرفت ناب ايراني و اسلامي را در قالب آثار نغز و پرمغز خويش فراروي مشتاقان و شيفتگان معارف الهي و انساني قرار داده و از اين نظر حقي بزرگ و غير قابل انکار برگردن بشريت دارد.

سرابی گفت: مفاخر نیشابور به عطار و خیام ختم نمی‌شود بلکه بر اساس ادعای تمامی صاحب‌نظران و مورخان صدها تن از مفاخر جهان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی و... در خاک فرهنگ شهر ایران، نیشابور، خفته‌اند که پرداختن به هر کدام از این شخصیت‌ها علاوه‌بر سیراب کردن آبشخورهای فرهنگی می‌تواند مبنای مناسبی برای توسعه نیشابور بزرگ باشد كه فضل‌بن شاذان يكي از اين بزرگان است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اضافه كرد: به تمام اهالي ادب و هنر توصيه می‌کنم آثار پر بار وي را که سرشار از تعاليم و آموزه‌هاي ناب اسلامي و قرآني است، دستمايه آفرينش‌هاي نو در عرصه فرهنگ و هنر و ادب قرار دهند و آثار مناسب با روح ايراني و اسلامي جامعه مسلمانان خلق کنند./ب

برچسب ها: آثار ، عطار ، سرشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.