مسئول حفاظت محيط زيست خواف از معرفي اعضاي باند جمع آوري تخم هوبره به مراجع قضايي شهرستان خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عباس طاهريان با اعلام اين خبر گفت : اعضاي اين خانواده غير بومي پس از بازرسي منزل مورد پيگرد قانوني قرار گرفتند و از منزل آنها در شهر سنگان يك دستگاه جوجه كشي ديجيتال كشف و ضبط شد.

وي افزود اين خانواده كه به ظاهر جهت كار در معادن سنگ آهن دراين منطقه ساكن شده اند نسبت به جمع آوري تخم هاي هوبره از طبيعت و جوجه كشي اقدام مي نمودند.

طاهريان ادامه داد اين افراد كه در شهرستانهاي سرايان و قاين سوابق متعددي در زنده گيري هوبره دارند جهت طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند .

مسئول حفاظت محيط زيست خواف تصريح كرد با افراد سودجو كه با زنده گيري و يا جمع آوري تخم پرندگان در حال انقراض لطمات جبران ناپذيري را به طبيعت وارد مي كنند به همت مراجع قضايي شهرستان به شدت برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است که هوبره از پرندگان بسیار‏ زیبا و باشکوه کویرهاست‌‏.طول بدنش از نوک منقار تا انتهای‌‏‎‎ دم، حداکثر به ۶۵سانتی‌متر می‌رسد‏. نر و ماده ‏ شبیه هم هستند، ولی نرها حدود 10‏‎‎ درصد از ماده‌ها بزرگتر‏ می‌باشند‏

هوبره نر دارای دمی نسبتا بلند و بالهایی باریک در‏ هنگام پرواز است.‏ دو رشته پرهای زینتی‌‏ سیاه و سفید در حاشیه گردن دارند ‏که‌‏ سیاهی‌‏ آنها در پشت گردن به خوبی مشخص است. «هوبره» عموما پرنده‌ای مهاجر است که در بیابانها و دشتهای نیمه بیابانی و خشک زندگی می‌کند و در دو فصل بهار و پاییز به سرزمینهایی بسیار دور دست مهاجرت می‌کند. این پرنده در مناطق جنوب غرب استان هرمزگان به آن چرز می‌گویند.


برچسب ها: مسئول ، حفاظت ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.