قدرت کره شمالی در هدایت حملات رایانه ای به سرعت رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مقامات کره جنوبی افزایش قدرت کره شمالی در حملات هکری را نگران کننده خواندند. کیم جیان، خبرنگار شبکه تلویزیونی «آری رانگ نیوز» گزارش داد وزارت دفاع کره جنوبی چهارشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ از اواخر دهه هزارو نهصدو نود ، توان خود در زمینه جنگ سایبری را افزایش داده و طی چند سال گذشته نیز پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.بدنبال حمله آمریکا به عراق در سال 2003 ، برای اولین بار توجه رهبر سابق کره شمالی به حملات سایبری جلب شد.

آمریکا در آن زمان توانست با نفوذ به رایانه های عراق ، سامانه ارتباطات این کشور را با اخلال مواجه کند که در واقع این عمل هشداری برای رژیم کره شمالی محسوب می شد. مقامات کره شمالی از تهدیدات حمله آمریکا به این کشور بعنوان وسیله ای برای جلب حمایت مردم کره از دولت استفاده می کنند. گفته می شود دانشگاه کیم ایل سونگ و دانشگاه «کیم ایل اوتو میشن » به آموزش هکر های رایانه ای می پردازد.

دولت کره جنوبی روز چهارشنبه کره شمالی را عامل حملات رایانه ای ماه گذشته به این کشور دانست که منجر به اخلال در فعالیت بانکی و و رسانه های بزرگ کره جنوبی شد. ژنرال جیمز تورمن ، فرمانده نظامیان آمریکا در کره جنوبی اکتبر گذشته گفت دولت کره شمالی از توان بالایی در حملات رایانه ای برخوردار است. اظهارات این فرمانده نظامی آمریکا بدان معناست که شکی در حملات رایانه ای کره شمالی در آینده وجود ندارد اما تنها مسئله این است که این حملات چه زمان بوقوع پیوسته است و هدف بعدی چه خواهد بود.

                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: کره ، سایبری ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار