جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در چارچوب یک سفر دیپلماتیک غیرمعمول، وارد کره جنوبی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازاسوشیتدپرس ، جان کری به طور مستقیم وارد منطقه ای شد که برای مقابله با آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی آماده می شود و ممکن است حضور وی به تنهایی باعث شود پیونگ یانگ یک اقدام تحریک آمیز دیگر انجام دهد.
در بحبوحه گمانه زنی ها در این خصوص که رژیم غیرقابل پیش بینی کره شمالی یک موشک میان برد را که برای هدف قرار دادن جزیره آمریکایی گوام طراحی شده است، شلیک خواهد کرد، کری سفر چهار روزه خود را به شرق آسیا آغاز کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین قصد دارد به چین و ژاپن سفر کند.
کره شمالی اغلب زمان اقدامات تحریک امیز خود را به منظور جلب بیشترین توجه تنظیم می کند و حتی به رغم اینکه آمریکا درگیر دیپلماسی فشرده با چین، متحد کره شمالی، برای فرونشاندن تنش ها است ، حضور کری در سئول، فرصت زیادی برای پیونگ یانگ برای جلب توجه فراهم می کند.
یک تاریخ خطرناک تر دیگر در تقویم، پانزدهم آوریل است که صد و یکمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار فقید کره شمالی است.
سفر کری همچنین با افشای یک گزارش اطلاعاتی جدید در آمریکا همزمان شده که در آن آمده است کره شمالی دانش هسته ای خود را به نقطه ای رسانده که می تواند یک موشک بالستیک را مجهز به کلاهک هسته ای کند.
سفر کری نخستین دیدار وی از منطقه آسیا-اقیانوس آرام به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا است.

برچسب ها: بین الملل ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار