شریعتی گفت: امکان ارسال پیام کوتاه جهت ارزیابی فشار خون افراد منوط بر تامین هزینه محل اعتبارات سنجش فشار خون است زیرا حجم بالایی را در بر می گیرد.

محمد شریعتی قائم مقام معاون   بهداشت  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به شعار هفته سلامت امسال مبنی بر "فشار خون را جدی بگیریم" قرار است فشار خون افراد بالغ اندازه گیر و در پرونده الکترونیک سلامت وارد شود.

وی افزود: برای نتیجه بخش بودن این عمل ، امکان اندازه گیری فشار خون افراد را در پرونده الکترونیک ایجاد کرده ایم تا افرادی که هنوز پزشک خانواده ندارند از این امکان بهره مند شوند.

وی در خصوص عملکرد این سامانه تصریح کرد: افراد با وارد کردن کد ملی شماره موبایل و حداقل اطلاعات ضروری خود در این سامانه می توانند فشار خون خود را ارزیابی کنند.

وی عنوان کرد: با عنوان مثال در ویزیت پایه قابلیتی داریم که افراد بر حسب نوع بیماری و علائم خطرشان از طریق تلفن همراه پیام هایی را جهت راهنمایی در این خصوص دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه همین قابلیت را در بحث فشار خون ایجاد کرده ایم گفت: به این صورت است که وقتی فرد فشار خونش را وارد می کند در خصوص وضعیت خود پیام مناسبی را از سامانه و سرور مرکزی دریافت می کند.

شریعتی ضمن بیان اینکه امکان ارسال این پیام ها منوط بر تامین هزینه آن از سوی محل اعتبارات سنجش فشار خون است عنوان کرد: اگر حدود 30 میلیون نفر بالغی که در کشور هستند خواهان استفاده از این سامانه باشند در واقع حجم بالایی از هزینه ها را در بر می گیرد.

قائم مقام معاون بهداشت اضافه کرد: زمانی که فرد فشار خون خود را اندازه گیری می کند اگر توصیه های لازم از سوی پزشک  به او نشود بعد از ضبط فشار خون فرد در سامانه ارزیابی کامل آن از طریق پیام کوتاه  مبنی بر خفیف و یا متوسط بودن فشارش به او ارسال می شود.

وی در پایان با ذکر مثالی خاطر نشان کرد: اگر شخصی پر فشار خون خفیف دارد (14 روی 9) نیاز به درمان دارویی ندارد بلکه باید سبک زندگی ، مصرف نمک و فعالیت بدنی خود را تغییر دهد.

برچسب ها: فشار ، خون ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار