وزیر بهداشت گفت: گروه پرستاری به همت وزارت بهداشت، یک بسیج همگانی جهت بررسی کشوری از فشار خون و اطلاعات لازم آن تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران،‌ طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش پیاده روی گفت:‌در صدد این هستیم که برنامه ای را اتخاذ کنیم که همه آحاد جامعه در همه مکان ها و زمان ها به کمک متخصصین، ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

وی افزود: این ورزش می تواند در همه مکان ها مانند منزل،‌ محل کار و کارخانه و حتی پشت میز کار باشد.

طریقت منفرد به شعار جهانی روز سلامت مبنی بر "فشار خون را جدی بگیریم" اشاره و تصریح کرد: از هر 5 نفر، ‌یک نفر به فشار خون مبتلاست و متأسفانه این مسئله نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مردم اطلاع کافی از این مسئله ندارند،‌ حدود 75 درصد از افراد مبتلا به درستی درمان نمی شوند.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فشار خون دارای اهمیت بسیاری است،‌ گفت:‌عوارض این بیماری برخلاف بیشتر بیماری ها،‌ از ابتدا مشخص نیست و سال ها طول می کشد تا افراد مبتلا،‌ از بیماری خود مطلع شوند.

وی تصریح کرد: در گروه پرستاری به همت وزارت بهداشت،‌ قرار است یک بسیج همگانی جهت بررسی کشوری از فشار خون و اطلاعات لازم،‌ انجام شود.

وی ادامه داد: این بررسی ها، با همکاری حدود 100 هزار پرسنل پرستار و وزارت بهداشت به تشکیل پرونده الکترونیک منتهی می شود.

وی در ادامه در خصوص پیشگیری از ابتلا به فشار خون عنوان کرد:‌ مهم ترین و آسان ترین راه پرهیز از استفاده از نمک خوراکی است. ما باید به تغذیه بی نمک و یا حداقل کم نمک عادت کنیم زیرا عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به فشار خون است.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین باید چند بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشیم تا نبض برای 20 الی 30 دقیقه از مرز 100 تا 120 مرتبه تجاوز کند تا سلامتی به طور کلی تضمین شود./ع2
برچسب ها: فشار ، خون ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار