مديرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران، گفت: هم اكنون ١٦ جايگاه ال پي جي در كشور فعال است و با راه اندازي طرح توسعه پالايشگاه امام خميني (ره) شازند اراك، توليد ال پي جي اين پالايشگاه به تنهايي از روزانه ٦٠٠ تن به روزانه دو هزار تن افزايش يافته است.

مصطفي كشكولي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به افزايش توليد LPG در طرح هاي توسعه پالايشگاهي، افزايش سهم اين سوخت در سبد سوخت خودروها در سال جاري در حال بررسي است.
 
وي تاكيد كرد: احداث جايگاه هاي عرضه سوخت ال پي جي در مقايسه با جايگاه هاي سي ان جي به صرفه تر و با محيط زيست نيز سازگارتر است.
 
كشكولي با تاکید بر اینکه عرضه LPG با اولویت نزدیکی به مراکز تولید در کشور انجام خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر تولید این فرآورده نفتی با بهره برداری از طرح های توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه‌های نفت با افزایش همراه بوده است.   
 
مديرعامل شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران، افزود: هم اكنون ١٦ جايگاه ال پي جي در كشور فعال است و با راه اندازي طرح توسعه پالايشگاه امام خميني (ره) شازند اراك، توليد ال پي جي اين پالايشگاه به تنهايي از روزانه ٦٠٠ تن به روزانه دو هزار تن افزايش يافته است.
 
وي تصريح كرد: با افزايش توليد ال پي جي در پالايشگاه هاي كشور، علاوه بر افزايش ظرفيت صادراتي اين محصول، امكان بهره برداري مناسب تر از آن در داخل كشور نيز وجود خواهد داشت.
 
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، اظهار داشت: با افزايش قيمت بنزين در كشور با اجراي طرح هدفمندي ياران ها، استقبال عمومي از دريافت ال پي جي بيشتر شد كه هم اكنون با افزايش توليد اين فرآورده در كشور، شرايط مناسبي براي جايگزيني و افزايش سهم آن در سبد سوخت خودروها ايجاد شده است.

وي درباره جزئیات افزایش سهم LPG "گازمایع" در سبد سوخت خودروهای ایرانی، گفت: از اواسط سال گذشته و همزمان با افزایش تولید گازمایع در پالایشگاه های موجود نفت، تصمیات جدیدی به منظور افزایش سهم این فراورده نفتی در سبد سوخت خودروها گرفته شده است.  

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش سهم مصرف بنزین به ویژه در دو سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: بر این اساس با افزایش سهم گازمایع امکان مدیریت مصرف و جلوگیری از جهش مصرفی بنزین در سطح کشور فراهم می شود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه با ساخت جایگاه‌های سی.ان.جی تا مرز 2550 باب به نوعی پرونده ساخت و توسعه جایگاه‌های گاز در دولت بسته خواهد شد، یادآور شد: با ساخت این تعداد جایگاه CNG دولت دیگر برنامه جدیدی برای ساخت جایگاه گاز ندارد و جایگاه‌های جدید CNG صرفا با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی احداث خواهند شد. 

کشکولی یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های فعلی پیش روی ساخت و توسعه جایگاه‌های CNG را تامین کمپرسور و برخی از تجهیزات دوار عنوان کرد و افزود: اما برای ساخت جایگاه‌های جدید توزیع LPG دیگر نیازی به کمپرسور نیست./س
برچسب ها: سوخت ، کشور ، جایگاه ، lpg ، پالایشگاه ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار