باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کره شمالی خواست به رویکرد خصمانه خود پایان دهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این درخواست اوباما درحالی مطرح شد که جهان منتظر است تا ببیند آیا گزارش های منتشر شده درمورد قریب الوقوع بودن آزمایش موشکی جدید کره شمالی به حقیقت خواهد پیوست یا خیر .
اوباما پس از مذاکرات با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در کاخ سفید در کنفرانس خبری مشترک با وی افزود هیچکس خواستار مشاهده درگیری با کره شمالی نیست اما بااین حال آمریکا آماده است تا در دفاع از خود اقدامات لازم را انجام دهد .
اوباما تصریح کرد :«‌ ما هردو موافقت کردیم که اکنون زمان آن است تا کره شمالی به این رویکرد خصمانه و جنگ طلبانه خود پایان دهد . اکنون زمان آن است تا کره شمالی نیز مانند هر کشور دیگری در جهان قوانین و مقررات اولیه را رعایت کند . »
اوباما اگرچه تاکید کرد واشنگتن به تلاش برای حل دیپلماتیک برخی مسائل ادامه خواهد داد اما این مسئله را نیز روشن کرد که آمریکا آماده روبرو شدن با هرگونه حادثه احتمالی و دفاع از متحدان خود است .
وی تصریح کرد آمریکا در محافظت از مردم خود و عمل کردن به تعهدات درقبال متحدان خود در منطقه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
کارشناسان مسائل دفاعی در کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند کره شمالی پنج فروند موشک میان برد را در ساحل شرقی این کشور مستقر کرده و احتمالا هدف از این اقدام آزمایشی موشکی است تا از این طریق نشان دهد قادر است پایگاه های آمریکا را در گوآم هدف قرار دهد .
یک منبع اطلاعاتی در سئول که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کره جنوبی ( یونهاپ ) گفت نشانه هایی از قریب الوقوع بودن شلیک موشک های موسودان کره شمالی وجود دارد.
موشک های موسودان موشک هایی میان برد است که کره شمالی با استفاده از آنها می تواند پایگاه های آمریکا را در گوآم هدف قرار دهد .
کره شمالی طی یک سال گذشته تقریبا هر روز تهدیدهایی را علیه آمریکا و کره جنوبی مطرح کرده و جدیدترین آن هشدار به اتباع خارجی درمورد خروج از کره جنوبی به علت قریب الوقوع بودند جنگی هسته ای است .
کیم جونگ اون رهبر سی ساله کره شمالی از زمان به دست گرفتن قدرت در این کشور تاکنون دو آزمایش موشکی دو برد و یک آزمایش هسته ای انجام داده است . سومین آزمایش هسته ای کره شمالی که ماه فوریه انجام شد تحریم های شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل متحد را علیه این کشور به دنبال داشت . پیونگ یانگ این تحریم های شورای امنیت را به همراه رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی اقداماتی خصمانه و زمینه ساز حمله به این کشور نامیده است.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار