عضو سابق پنتاگون آمريکا را به خودداري از تحريک کره شمالي فراخواند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ «مايکل مالوف» عضو سابق پنتاگون در گفتگويي با بخش آمريکايي پرس تي وي گفت: آمريکا بايد از تحريک کره شمالي و تشديد تنش که مي‌تواند به آساني « جنگي تمام عيار» را در شبه جزيره کره موجب شود، خودداري کند.

يک مقام رسمي آمريکايي گفت، کره شمالي ممکن است هر لحظه موشک‌هاي بالستيک قابل نصب برروي پرتابگر سيار خود را آزمايش کند. در همين حال، خبرگزاري سي ان ان روز چهارشنبه بيست و يک فروردين  به نقل از يک مقام رسمي ناشناس آمريکايي گزارش داد، تحليل‌هاي اطلاعاتي آمريکا حاکي از آن است که پيونگ يانگ عمليات‌ پرتاب را به پايان رسانده است.

اقدامات تحريک آميز آمريکا ، تشديد تنش در شبه جزيره کره و احتمال وقوع جنگ در اين شبه جزيره را موجب شده است. آمريکا در يک مانور نظامي، دو بمب افکن هسته‌اي به کره جنوبي فرستاد. همچنين دو ناو شکن با قابليت رهگيري موشک، و نيروهايي از گردان بيست و سوم شيميايي  را در کره جنوبي مستقر کرد.

عضو سابق پنتاگون خاطر نشان کرد: اخيرا، زماني که کره شمالي ابراز نگراني خود را از مانورهاي مشترک کره جنوبي و آمريکا ابراز داشت، به ويژه زماني که کره شمالي، آمريکا را به حمله هسته‌اي پيشگيرانه تهديد کرد، واکنش ما نشان دادن اراده نظامي مان بود. آمريکا دو بمب افکن رادار گريز B2 را براي سناريوي بمباران ، درست در پنجاه  مايلي جنوب مرز کره، مستقر کرد.

مالوف افزود: اين نوع فعاليت ها بايد متوقف شود چون آمريکا از نظر نظامي قوي‌تر از کره شمالي است اما لزومي ندارد که اين قدرت را به رخ بکشد و لزومي ندارد تا در چنين وضعي بسيار حساس در شبه جزيره کره ، اقداماتي تحريک آميز انجام دهد.برخي از تحليلگران مي گويند، آمريکا از ناآرامي‌ها در شبه جزيره کره به عنوان بهانه‌اي براي تقويت نقش نظامي‌اش با هدف محاصره نظامي چين استفاده مي کند.

                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: پنتاگون ، کره ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار