فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفت: جریمه شکار غیرمجاز در شهرستان دماوند چند برابر افزایش یافت.

ˈعباس میرزاکریمیˈ درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: با توجه به تصمیمات ابلاغی از سوی سازمان محیط زیست استان تهران، جرایم ضرر و زیان شکار غیرمجاز به منظور پیشگیری از تخلفات شکارچیان غیرمجاز از سه تا 6 برابر افزایش داده شده است.

وی با بیان اینکه از سال 1384 تا پایان سال 91 جرایم افزایش نداشته است گفت: در تاریخ هشتم اسفندماه 1391 افزایش جرایم به تایید هیات دولت رسید و به تمامی یگان های حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند نرخ جرایم شکار غیرمجاز را در حیوانات متفاوت و بدین شرح اعلام کرد: قوچ، کل، بز و حیوانات از 6 میلیون و 800 هزار ریال به 18 میلیون ریال، گرگ از 800 هزار ریال به 50 میلیون ریال(بیش از 6 برابر) و کبک از 240 هزار ریال به 600 هزار ریال افزایش یافت.

میرزاکریمی همکاری و مساعدت مردم و سایر دستگاهها را با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی در باره حفظ محیط زیست، وظیفه همگان عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: پشتیبانی و نظارت دستگاه قضایی عامل مهمی در ایجاد انگیزه در محیطبانان و ضابطین در برخورد با متخلفان به عرصه طبیعی و حیات وحش بوده که این مهم در حوزه دماوند و رودهن در حد مطلوبی محقق شده است.

وی اتحاد،همدلی، وظیفه شناسی، دلسوزی و هماهنگی میان محیط بانان را در حفظ این عرصه بسیار مهم خواند./س


برچسب ها: جریمه ، شکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.