فوتبال ایران هفته تلخی را مقابل فوتبال عربستان تجربه کرد تا یک بار دیگر واقعیت های این رشته به علاقمندان آن، رخ نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران باخت تيم فوتبال استقلال مقابل الهلال 20 فروردين، شکست سپاهان مقابل الاهلی و تراکتورسازی برابر الشباب رخ داد تا در فاصله 24 ساعت فوتبال باشگاهی ایران 3 شکست تلخ را برابر رقیب سنتی اش تجربه کند. با نتایجی که در هفته چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کسب شد، حالا تنها استقلال است که شاخص صعود از گروهش را دارد و باید پرونده حضور سپاهان و تراکتورسازی را در این تورنمنت بسته شده بدانیم البته استقلال هم هر چند در حال حاضر صدرنشین گروهش است اما با توجه به 2 بازی آخر این تیم و رقیبانش باید نگران آبی پوشان تهرانی هم در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

3 شکست این هفته تیم های باشگاهی ما مقابل نمایندگان عربستان در آسیا تلنگری برای فوتبال ایران است تا یک بار دیگر واقعیت های فوتبال ایران را آنگونه که هست، ببینیم و با دقت و توجه بیشتری اتفاقات و سطح فوتبال کشورمان را بررسی کنیم. واقعیت این است که فوتبال مان چه در سطح ملی و چه در دوره باشگاهی به شدت افت کرده و در سالهای اخیر شاهد نزول فاحش فنی این رشته در کشورمان بوده ایم حقیقت این است که فوتبال ما به شدت غرق حاشیه شده و از اصل ماجرا غافل شده تا دیگر در میادین معتبر و مهم بین المللی حرفی برای گفتن نداشته باشیم در سالهایی که تیم های قطری جام قهرمانی آسیا را بدست می آورند، دغدغه اصلی و بزرگ فوتبال ما هنوز هم صعود تیم ها از گروهشان است و همچنان سطح آرزوهای ما همان حضوری آبرومند در آسیا است.

فاجعه برای فوتبال رقم خورده اما  متاسفانه چشم به آن بسته ایم و همچنان به افتخارات گذشته دل بسته ایم، افتخاراتی که در حافظه تاریخ خاک می خورند و هیچ کمکی به فوتبال ما در راه رشد و پیشرفت نمی‌کنند.

شکست استقلال، تراکتورسازی و سپاهان در مقابل تیم های عربستانی باید مدیران غیر فوتبالی فوتبال ایران را به خود آورد تا برای خروج از بحران و نجات این رشته فکر کنند فوتبال ایران، جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را از دست داد و تنها حسرت آن به دل علاقمندان و دوستداران این رشته در کشورمان ماند و برای حضور در جام جهانی 2010 برزیل هم امید چندانی نداریم اما سوال ما از مدیران و مسولان فوتبال کشورمان این است که چه زمانی قرار است از اشتباهات گذشته درس بگیریم؟ واقعا زمان استفاده از تجربیات گذشته فرا نرسیده تا با یک برنامه ریزی درست و حرفه ای در جاده رشد و پیشرفت قرار بگیریم؟ بهتر است نگاه تازه ای به فوتبال داشته باشیم و طرحی نو در اندازیم چرا که اگر به همین شیوه جلو برویم، تنها و تنها به قهقرا خواهیم رفت و هرگز رستگار نخواهیم شد. فوتبال عربستان در این هفته واقعیت های زیادی از فوتبال ایران را برای ما آشکار کرد که امیدواریم مدیران و مسئولان فوتبال کشورمان هم تلنگر لازم را خورده باشند و در جهت پیشرفت این رشته جذاب و پرطرفدار راهکارهای اصولی و حرفه ای پیدا کنند./مح
برچسب ها: فاجعه ، استقلال ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار