جهت رسیدن به هدف نهایی که همان پیشگیری است لازم است اداره ها در این خصوص مشارکت داشته باشند.

 محسن اعرابی، رئیس دانشگاه شاهد و رئیس ستاد هفته سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه همکاری بین بخشی در عرصه سلامت بحث اولیه است گفت: معمولا بین 30 تا 40 درصد سلامت افراد با حوزه وزارت بهداشت که متولی اصلی این امر است ارتباط مستقیم دارد.

اعرابی در خصوص مشارکت های بین بخشی عنوان کرد: جهت رسیدن به هدف نهایی که همان پیشگیری است لازم است تمام ادارجات مرتبط با این موضوع در فاکتورها وسازمان های مختلف مشارکت بین بخشی داشته باشند.

وی ادامه داد: نقش این مشارکت و همکاری ها، در بحث پیشگیری از فشارخون مستقیم و بسیار حائز اهمیت است.

اعرابی در خصوص افراد دارای فشار خون بالا عنوان کرد: از جمله عوامل ایجاد پرفشاری خون در این افراد استرس در محیط کار است.

وی در ادامه تاکید کرد: از این رو اداره ها باید محیط مناسبی را جهت پیشگیری از ابتلا به این عارضه برای کارمندان خود ایجاد کنند.

این رئیس ستاد هفته سلامت همچنین در همین خصوص به روسای اداره جات پیشنهاد کرد بهتر است سالن هایی را ضمن برگزاری مسابقات و انجام حرکات ورزشی برای کارکنان خود ایجاد کنند.

وی به فاکتورهای دیگر پیشگیری از ابتلا به پرفشاری خون اشاره و اظهار کرد: ورزش پیاده روی - عدم استعمال دخانیات، مصرف لبنیات کم نمک- کاهش مصرف نمک - وزن مناسب و مصرف مواد غذایی دارای ویتامین و سبزیجات از جمله مواردی است که در این امر بسیار موثر است./ع2
برچسب ها: خون ، فشار ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار