ارتش سوريه به راهبرد خود در محاصره کامل غوطه شرقي در ريف دمشق و گسترش گام به گام نفوذ خود بر اين منطقه ادامه مي دهد و در مناطق جوبر ، مزارع شيفونيه ، عباده و عتيبه واقع در غوطه شرقي پيشروي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن ؛ موفقيتهاي ميداني ارتش سوريه در حلب و اطراف آن باعث تقويت روحيه نيروهاي ارتش شده و آنها را براي انتقال به مرحله دوم عمليات و دستيابي به اهدافش در اين شهر ترغيب کرده است.همچنين خبرها از اصابت دو گلوله خمپاره به منطقه کفرسوسه در دمشق که تروريستها شليک کرده بودند حکايت دارد و شماري از مردم زخمي شدند .

تروريستها دو گلوله خمپاره ديگر شليک کردند که به منطقه قصاع اصابت کرد. پس از انفجار دوشنبه در ميدان سبع بحرات در دمشق ، دستگاههاي ذيربط تدابير امنيتي را در برخي موسسات دولتي در دمشق تقويت کرده اند و موانع بتوني در مقابل ساختمانهايشان قرارداده اند.

در حاليکه درگيريهاي پراکنده در محله برزه در شمال دمشق ادامه داشت درگيريها با تيربارهاي سبک و سنگين و خمپاره بين کميته‌هاي مردمي فلسطين و گروههاي مسلح در وروديهاي اردوگاه آوارگان فلسطيني در يرموک در جنوب دمشق نيز ادامه يافت.

نيروهاي مسلح در حلب پس از دستاورد نظامي راهبردي يعني گشودن جاده تدارکات بياباني بين سلميه وفرودگاه غير نظامي حلب و تأمين امنيت کارگاههاي دفاع و مرکز مطالعات علمي در شرق حلب نزديک شهرک سفيره  به مرحله دوم اهداف نظامي خود منتقل شده‌اند و امنيت اطراف فرودگاه نظامي نيرب و فرودگاه بين المللي حلب را تأمين کرده‌اند و اکنون براي برقراري امنيت در جاده اي که به شهر حلب منتهي مي شود تلاش مي کنند.نيروهاي ارتش توانسته‌اند چندين منطقه حياتي را در اين جاده به کنترل خود در آوردند که ورود به محله هاي جنوبي حلب مانند شيخ سعيد و صالحين و مرجه را هموار مي کند.

از طرف ديگر مقاومت شبه نظاميان موسوم به ارتش آزاد سوريه در شماري از محله هاي قديمي شهر حمص و محله هاي خالديه و قرابيص اين شهر فروکش کرده است و عناصر اين گروه پس از ضربات سهمگيني که متحمل شده اند در تلاشند فرار کنند .ارتش سوريه کنترل بخش زيادي از منطقه آبل در ريف قصير در استان حمص را به دست گرفته است.

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، غوطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار