يک کارشناس سياست خارجي گفت: نقش موثر عربستان در سرکوب تظاهرات مخالفان بحريني، وابستگي رژيم آل سعود به آل خليفه و همچنين وجود برخي نگرش‌هاي طايفه‌اي و وهابي ميان آن دو موجب افزايش همکاري‌ ميان اين دو کشور شده است.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضع‌گيري‌هاي دوگانه عربستان نسبت به مسائل بحرين و سوريه، گفت: با توجه به نقش موثر عربستان در سرکوب تظاهرات مخالفان بحريني، وابستگي رژيم آل سعود به آل خليفه و همچنين وجود برخي نگرش‌هاي طايفه‌اي و وهابي ميان آن دو موجب افزايش همکاري‌ ميان اين دو کشور شده است.

وي با تاکيد بر اينکه رژيم آل سعود و آل خليفه در نظر دارند تا طي همکاري‌هاي مشترک در بحرين از هرگونه حرکت آزادي‌خواه مردم در اين کشور جلوگيري کنند، ادامه داد: از ابتداي قيام مردم بحرين رژيم آل سعود با فرستادن نيروهاي نظامي خود  براي سرکوب تظاهرات ملت بحرين از گسترش تظاهرات و تاثير آن بر معادلات منطقه بويژه عربستان جلوگيري کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان دليل اين امر را اعتقادات مشترک ميان مردم بحرين و عربستان دانست و خاطرنشان کرد: عربستان با سرکوب اعتراضات در بحرين به دنبال آن است تا از اين طريق موج استقلال‌طلبي و آزادي‌خواهي در اين کشور و تاثير آن بر کشورهاي منطقه را خاموش کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عربستان ، بحرین ، سوریه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار