مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی قرمز عید را در آب‌های آزاد رها نکنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، «پگاه رستمی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ماهی قرمز به علت ویژگی تهاجمی و زندگی انگلی خاصی که دارد، در صورت رها شدن در آب‌های آزاد و مجاورت با سایر موجودات و آبزیان دیگر می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد.

وی ادامه داد: زاد و ولد ماهی قرمز در مدت کوتاه فراوان است و می‌تواند زمینه‌ی بیماری سایر موجودات زنده و حتی انسان را نیز فراهم کند.

مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، حوضچه‌های آب و استخرهای کوچک موجود در پارک‌ها را بهترین محل برای رهاسازی ماهی قرمز دانست و گفت: تا حد امکان از آزاد کردن این موجودات در آب‌های غیر بسته خودداری کنید.

وی با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق تماس نزدیک انسان با ماهی قرمز، خاطرنشان کرد: بهتر است پس از پایان نوروز و تعطیلات ماهی‌های قرمز را از خانه خارج کنیم.

رستمی با بیان این‌که ماهی قرمز بیمار، رفتارهای غیرطبیعی و علائم خاصی دارد و باید از دست زدن به آن خودداری کرد، تصریح کرد: رها کردن ماهی قرمز بیمار در طبیعت کار صحیحی نیست و این ماهی‌ها باید معدوم شوند.

مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، یادآور شد: چنانچه به ماهی قرمز خود علاقه دارید و از سلامت آن مطمئن هستید می‌توانید بدون دست زدن، از آن نگهداری کنید.
برچسب ها: ماهی قرمز ، آب آزاد ، حوضچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار