مدیر جهاد کشاورزی آبادان از صادرات 10 میلیون دلاری محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای مختلف دنیا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، رضا پلنگ زا گفت: در سال گذشته واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با صدور 749 برگ گواهی بهداشت زمینه صادارت انواع محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این آمار و آمادگی کشاورزان آبادانی برای صدور محصولات کشاورزی باغات و نخیلات منطقه در حدود 20 هزار و 619 تن از انواع محصولات کشاورزی از آبادان به مناطق مختلف دنیا صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با اشاره به ارزش دلاری این محصولات گفت: این محصولات به ارزش 10 میلیون 12 هزار و 456 دلار از طریق مرز دریایی بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار به کشورهای کویت، امارات، قطر، بحرین، انگلیس، کانادا، استرالیا و آفریقای جنوبی صادر شده است.

وی  ادامه داد: این محصولات شامل خرما، شیره خرما، هسته خرما، هندوانه، خربزه، کیوی، سیب، انار، لیمو ترش و شیرین، خرمالو، پیاز، سیب زمینی، کدو، کلم، چغندر، ماش، کشمش، زرشک، فلفل، بادام، آویشن و کاه به کشورهای فوق صادر شده است.

پلنگ زا افزود: در همین مدت 201 تن انواع محصولات کشاورزی با نظارت واحد قرنطینه نباتی وارد و 192 تن مجوز ترانزیت به سایر کشورها دریافت شده است.
 /ب
 
برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.