سومین شماره فصلنامه پژوهش های فرهنگی و اجتماعی صدرا با مدیرمسئولی رضا غلامی و سردبیری عطاءا… رفیعی‌آتانی منتشر گردید.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، در این شماره مطالبی خواندنی و ارزشمند در قالب مصاحبه، یادداشت و مقاله اورده شده است. عالمان و صاحبنظران دانشگاه و حوزه با نگاه‌هایی روشمند کوشیده‌اند به تبیین و واکاوی علم، علم دینی، نقادی برخی روش ها و مبانی حاکم بر علوم انسانی رایج، واکاوی وضعیت علوم انسانی در ایران و آینده آن، چیستی و چگونگی علوم انسانی اسلامی و مفاهیمی از این دست، افقی روشن را فراروی مخاطبان و علاقمندان بگشایند و اذهان آنها را به تاملی بیشتر وا دارند.

گفتگو با اساتیدی همچون استاد مهدی گلشنی، دکتر ابراهیم دادجو، حجه الاسلام عبدالحمید واسطی، دکتر غلامحسین مقدم حیدری، دکتر محمدحسین ملایری و حجه الاسلام محسن دعایی در باب علم دینی و ابعاد مختلف آن بخش اول فصلنامه را شکل می دهد. در ادامه مقالاتی از حجه الاسلام دکتر علی مصباح، دکتر صدرالدین موسوی، دکتر سیدمحمدتقی موحد ابطحی، دکتر عباس کشاورز، دکتر علی‌اصغر خندان و… به خوانندگان نشریه ارائه می شود.

قسمت پایانی هم یادداشت‌هایی ۷گانه از هفت نفر از اساتید حوزه و دانشگاه است که عمدتا معطوف به بیان چالش‌ها و ترسیم فردای علوم انسانی در ایران می گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.