یک وکیل دادگستری گفت: قوه قضاييه با تشکيل ستادهاي انتخاباتي فعاليت کانديداها و مسئولان را رصد کرده و آن‌ها را از وقوع جرايم آگاه مي‌سازد تا از بروز جرايم جلوگيري کند.

"مهدي محمدزاده" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نقش دستگاه قضا در پيشگيري و رسيدگي به جرايم انتخاباتي اظهار داشت: دستگاه قضا با ايجاد شعب تخصصي براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي، دقت و سرعت را در رسيدگي به جرايم افزايش داده است.

وی مهم‌ترين جرایم انتخاباتی را  تبليغات نادرست توسط کانديداها دانست و گفت: وعده‌های نادرست و واهي که توسط کاندیداها در مراسم تبليغاتي داده مي‌شود، عملي نادرست بوده که بايد دستگاه قضا در صورت شکايت به اين مساله رسيدگي کند.

محمدزاده با بيان اينکه قوه قضاييه يکي از مراجعي بوده که سوابق قضايي نامزدها را اعلام مي‌کند، تصريح کرد: قوه قضاييه با پاسخ درست و صحيح از معرفي کانديداها به وزارت کشور، روند انتخابات را تسريع کرده و زمينه ايجاد يک انتخابات و رقابت سالم را محيا مي‌سازد.

وي ادامه داد: قوه قضاییه باید کاندیداهای متخلف را شناسايي کند تا زمينه اعتماد مردم به دستگاه قضا افزايش پيدا كند.

این حقوقدان با تاکيد بر اينکه دستگاه قضا وظيفه اصلي خود را در انتخابات پيشگيري از وقوع تخلف مي‌داند، خاطرنشان کرد: قوه قضاييه با تشکيل ستادهاي انتخاباتي فعاليت کانديداها و مسئولان را رصد کرده و آن‌ها را از وقوع جرايم آگاه مي‌سازد تا از بروز جرايم جلوگيري کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار