روز دوشنبه پليس ترکيه براي متفرق کردن مخالفاني که در اعتراض به محاکمه اعضا يک گروه ترک که به توطئه عليه دولت اين کشور متهم شدند، مقابل دادگاه تجمع کردند از گاز اشک آور و خودروهاي آب پاش استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آناتولي، شرکت کنندگان در تظاهرات اعلام کردند محاکمه اين افراد که بدستور حزب حاکم صورت ميگيرد ناشي از انگيزه هاي سياسي است. 

گفته مي شود اين گروه عامل اکثر ترورها و کودتاهايي بوده است که طي چند سال گذشته در ترکيه رخ داده است. شش سال قبل وقتي پرونده رسيدگي به جرائم اين گروه  براي اولين بار تشکيل شد ، اکثر افراد خوانده شده نظامي بودند اما در طول اين مدت ، افراد ديگري نيز از جمله چهره هاي علمي، خبرنگاران و حتي افراد سياسي نيز بازداشت و محاکمه شدند. اکنون اين نگراني وجود دارد که حزب حاکم عدالت و توسعه بخواهد با محاکمه اين افراد ، مخالفان را به سکوت وادار کند. 

افرادي که در اعتراض به برگزاري دادگاه تجمع کردند نگرانند بنيادهاي ترکيه که بر مبناي سکولاريسم بنا نهاده شده است با خطر مواجه شود. 

معترضان ترک نگرانند رجب طيب اردوغان ، نخست وزير ترکيه بخواهد ماهيت سکولار ترکيه را از بين ببرد اما نخست وزير ترکيه معتقد است با محاکمه اين افراد ، ضمن تحکيم ثبات در کشور ، اقداماتي از قبيل ترور پايان مي يابد.  











برچسب ها: ترکیه ، ارگنکون ، تجمع ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار