استانهای گیلان،گلستان ،کرمان،کهگیلویه و بویر احمد،سمنان،کردستان،کرمانشاه و زنجان گزارش فعالیت های نوروزی خود را در نشست ارزيابي عملکرد ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي نوروزي ارائه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان در این نشست گفت: ورود گردشگران به استان گيلان در تعطيلات نوروز با 23/20 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
امید عزیزی خاطرنشان کرد: همچنين اقامت مسافران با 11/20 ، بازديد از موزه ها و بناهاي تاريخي با 22/87 و نظارت و بازرسي از تاسيسات گردشگري با 19/53 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
 
رشد 33 درصدي ورود گردشگران به کرمان در نوروز 92
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان نیز از رشد 33 درصدي ورود گردشگران به کرمان، 36 درصدي اقامت مسافران نوروزي و 77 درصدي بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري استان در ايام نوروز سال جاري خبر داد و افزود: طي هفت شب متوالي در ايام نوروز تمام ظرفيت اقامتگاه‌هاي کرمان تکميل بود و يک هزار کلاس به ظرفيت ستادهاي اسکان آموزش و پرورش استان کرمان افزوده شد.
"حسين شمس الديني" يادآور شد: بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري استان کرمان در ايام نوروز رقم بي‌سابقه‌اي را نشان مي‌دهد به عنوان مثال مجموعه گنجعليخان کرمان در يک روز بيش از 20 هزار بازديدکننده و ارگ تاريخي بم و باغ شاهزاده ماهان طي يک روز بيش از 30 هزار بازديدکننده داشت .
"حميدرضا واعظي زاده" مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کهگيلويه و بويراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در جشنواره ملي صداي بهار که با استقبال مردم استان و مهمانان نوروزي مواجه بود گروه هاي مختلف هنري و نمايشي به اجراي برنامه هاي متنوع پرداختند که مورد استقبال عموم قرار گرفت .
"اميد يزداني"  مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از افزايش ميانگين اقامت مسافران نوروزي در اين استان خبر داد و اظهار داشت: ميانگين اقامت مسافران نوروزي در استان سمنان نوروز سال گذشته يک شب بود که امسال به چهارشب افزايش يافت.
اظهار داشت: برپايي 27 پايگاه اطلاع رساني مشترک با جمعيت هلال احمر، 9 بازارچه با 64 غرفه فروش صنايع دستي، توزيع750 هزار بروشور تبليغات فرهنگي و اجراي ويژه برنامه هاي شاد تا روز سوم فروردين در شهرستان هاي مختلف از جمله فعاليت هاي انجام شده در نوروز امسال براي افزايش ماندگاري مسافران و گردشگران نوروزي بود.
 
سفر حدود 5 ميليون گردشگر به استان کردستان در تعطيلات نوروز
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کردستان نیز با ارائه گزارشي از وضعيت ميزان سفرها به استان در ايام تعطيلات نوروزي، از مسافرت 4 ميليون و 697 هزار و 105 نفر از هموطنانمان به کردستان خبر داد واضافه کرد: اين آمار با رشد 20 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
وي آمار بازديدکنندگان از آثار و مراکز گردشگري استان را 2 ميليون و 815 هزار نفر ذکر کرد و گفت: اين آمار در قياس با سال گذشته 123 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه نیز در ایننشست از رشد 29 درصدي بازديد از موزه هاي استان در نوروز امسال خبر داد و موزه تکيه معاون الملک را پربازديد ترين موزه استان در اين ايام معرفي کرد.
"جليل رحيمي" با اعلام اين خبر گفت: همچنين در ايام نوروز امسال شاهد افزايش 24 درصدي ورود گردشگران و مسافران نوروزي به استان و در زمينه اقامت مسافران نوروزي نيز شاهد افزايش 40 درصدي نسبت به ايام نوروز سال قبل بوديم .
رحيمي يادآور شد: در بازديد از موزه ها و مجموعه هاي تاريخي فرهنگي استان کرمانشاه نيز رشد 29 درصدي محقق شد.
 
افزايش 49 درصدي بازديد از آثار تاريخي و گردشگري زنجان
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان نیز از افزايش49 درصدي بازديد از آثار تاريخي و گردشگري اين استان خبر داد و گفت: همچنين در زمينه اقامت مسافران نوروزي با 37 درصد و اشغال تخت هاي اقامتي استان نيزبا 33 درصد رشد مواجه بوديم.
"مسعود بيات" افزود: در اين مدت مجموعا 659 مورد بازرسي و نظارت شامل 141مورد بازرسي از مراکز اقامتي و هتل ها، 215مورد بازديد نظارتي از رستوران ها و واحدهاي پذيرايي بين راهي، 89 مورد بازرسي از دفاتر گردشگري و 214 مورد بازديد از مراکز اقامت موقت صورت گرفته است .
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان نیز از افزايش ۲۱ درصدي ورود مسافر در نوروز امسال به اين استان خبر داد و گفت: در تعطيلات نوروزي، بيش از هشت ميليون مسافر نوروزي وارد استان شدند.
«قربان عباسي» با اشاره به افزايش 42 درصدي ماندگاري مسافران در استان، افزود: امسال ماندگاري مسافران در مراکز اقامتي استان به سه شب رسيده است.
عباسي گفت: بازديد از موزه ها و مراکز تاريخي در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزايش يافته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار