هم اکنون 31 سد کشور ازجمله سدهای لار، خداآفرين، سيمره، زاينده رود، ساوه، 15 خرداد، سيوند و ملاصدرا كمتر از 30 درصد حجم خود ذخیره آب دارند. تهران_در پایان هفته گذشته، 10 سد در حال سرريز در كشور گزارش شده اند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رساني وزارت نیرو (پاون)، در هفته گذشته 10 سد ازجمله سدهاي شهيد قنبري، البرز، برنجستانك، سنبل رود، گلستان، وشمگير، كينه ورس و دامغان در حال سرريز گزارش شده اند.

هم اکنون 31 سد کشور ازجمله سدهای لار، خداآفرين، سيمره، زاينده رود، ساوه، 15 خرداد، سيوند و ملاصدرا كمتر از 30 درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین 12 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای طالقان، جيرفت، اكباتان، چاه نيمه 4 و سيمره از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته گذشته 20 سد از جمله سفيدرود، كوثر، شيرين دره، رجايي، سبلان، زاگرس، دولت آباد، ميجران و مهاباد افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

به گزارش شركت مديريت منابع آب ايران، 63 سد کشور در زمان حاضر از افزايش 20 درصدی ورودي آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای ستارخان، وشمگير، گلستان 1 و 2، كرخه، دز، كارون 3 و 4، استقلال، قشلاق، پيشين، جگين، بوكان، مهاباد، نهند، زاينده رود، 15 خرداد، طرق و چاه نيمه از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین 54 درصد از كل ورودي های آب به مخازن سدهای کشور و 49 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است.

برچسب ها: سد ، کشور ، سمیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار