سال 1391 كه با عنوان "حماسيه سياسي و حماسه اقتصادي " از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شد، در بخش مسابقه چراغ راه سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، اين بخش در سال جديد به منظور به تصوير كشيدن بيانات مقام معظم رهبري در ابتداي سال 1392 در بخش مسابقه جشنواره فيلم كوتاه تهران گنجانده شده است  و آثاري كه به اين موضوع اهتمام داشته و در ترويج اين رويكرد و دستاوردهاي آن براي كشور و مردم اين نقش را ايفا نمايد مي توانند در اين بخش شركت كنند. 
شايان ذكر است؛  آثاري كه در سال 1391 با موضوع « سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني » توليد شده اند و به جشنواره بيست و نهم ارسال نشده اند نيز مي توانند تقاضاي داوري در بخش چراغ راه را داشته باشند. 
 تاريخ توليد آثار در اين بخش آزاد و مي تواند در چهار شاخته مستند؛ داستاني؛ تجربي و پويانمايي با حاكثر زمان 30 دقيقه باشد. 
بهترين فيلم در اين بخش به انتخاب هيئت داوران موفق به دريافت تنديس جشنواره، سي ميليون ريال جايزه نقدي و همچنين حمايت از توليد اثر بعد خواهد شد. 
سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني در مهر ماه سال جاري برگزار مي شود.
گفتني است؛ علاقه مندان جهت شركت در جشنواره مي توانند تا 21 خرداد  با مراجعه به سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir ثبت نام نمايند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار