مدیركل پشتیبانی امور دام استان خوزستان از واردات پنج میلیون و 300هزار تن نهاده های دامی در سال گذشته از طریق بندر امام خمینی به منظور تامین نیازهای دامداری ها و مرغداری های سراسر كشور و ایجاد تعادل و تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'عباس ملكی نیا' افزود: این میزان واردات شامل جو، سویا و ذرت به منظور تامین ذخایر استراتژیك و حیاتی از كشورهای مختلف جهان انجام شد.

وی گفت: میزان واردات نهاده های دامی در مقایسه با سال پیش از آن، بیش از چهار برابر افزایش نشان می دهد.

مدیركل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: هم اكنون چندین فروند كشتی حامل نهاده های دامی و مرغی در حال تخلیه بار در بندرگاه امام خمینی هستند.

ملكی نیا به تولیدكنندگان داخلی كشور اطمینان داد كه برای تامین بموقع نهاده های مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند و این نهاده ها با قیمت مصوب در اختیار آنان قرار می گیرد تا خللی در روند تولید در كشور ایجاد نشود.

وی حجم ذخیره سازی نهاده های دامی را با توجه به تولید داخلی مطلوب خواند و گفت: با توجه به هماهنگی های بین بخشی، امسال در تامین خوراك دام با مشكل خاصی رو برو نبوده و نیستیم .

مدیركل پشتیبانی امور دام خوزستان، ایجاد تعادل و تنظیم بازار را از وظایف اصلی این اداره كل وابسته به سازمان صنعت، معدن و تجارت ذكر كرد و گفت: واردات نهاده های دامی از بندر امام به گونه ای برنامه ریزی شده كه به تولید داخلی نیز صدمه ای وارد نشود.

وی آمادگی این اداره كل را برای خرید تضمینی نهاده های دامی و ذخیره سازی آن اعلام كرد.

ملكی نیا افزود: امسال تلاش می شود میزان ذخیره سازی نهاده های دامی را با ایجاد ظرفیت های جدید در سیلوها و انبارها افزایش دهیم.

وی گفت: هم اكنون 48هزارو383تن انواع نهاده های دامی مورد نیاز خوزستان در سه سیلوی اهواز، شوش و دزفول ذخیره سازی و مقادیر زیادی نیز در سیلوهای بندر امام خمینی انباشته و نگهداری می شود.

مدیركل پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه گفت: سهمیه ذخیره سازی نهاده های دامی استان در حال افزایش است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بندر امام خمینی در جنوب خوزستان تنها بندر كشور در زمینه واردات نهاده های دامی است./ب
برچسب ها: ورود ، دام ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.