فناوری اطلاعات و ارتباطات امری زیر ساختی و فراگیر است که سرعت بالای اینترنت در این راستا می تواند بر رشد ناخالص ملی اثر گذار باشد.

امیرحسین حمیدیان مدیر فنی پروژه نظام پایش و سنجش شاخص‌های فاوای‌ کشور در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گردش اطلاعات و مدیریت اطلاعات و سرعت ارتباطات یک امر زیر ساختی است که بر تمام شئون جامعه و زندگی اثر‌گذار است.
 
وی افزود: توسعه مدیریت چه در سطح سازمانی و چه در سطح ملی بدون استفاده از سیستم های اطلاعاتی ممکن نیست و فناوری اطلاعات و ارتباطات همانند زیر ساخت حمل و نقل و شبکه آبرسانی‌ امری زیر ساختی و فراگیر است.
 
مهندس حمیدیان با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعی کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف سیاستگذاری کشور اذعان داشت: چنان چه کاربردهای این فناوری در ابعاد مختلف سیاستگذاری کشور در نظر گرفته شود شاهد افزایش سرعت در پیشرفت بسیاری از امور دیگر اعم از بخش سلامت آموزش و نیز اقتصاد خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد: ضعف بخش خصوصی عمده‌ترین مشکل توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در کشور است که هنوز اقدام جدی و اثر بخشی برای توسعه بخش خصوصی آن چنان که باید و شاید صورت نگرفته و شرایط مناسب مالی و حقوقی آن فراهم نیامده است./ع2
برچسب ها: اینترنت ، فناوری ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.