هم‌زمان با هفته سلامت، مینی‌بوس ویژه‌ی معاینه‌ی دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس ابتدایی هرمزگان آغاز به‌کار کرد.

به گزاش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران«احمد آخوندی»، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین افتتاح این کلینیک سیار با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان گفت: قطعاً توجه به این مهم در سن دانش‌آموزان مدارس ابتدایی نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد؛ چراکه بهداشت دهان و دندان نقش کلیدی در سلامت جسمی دارد.

وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش هرمزگان باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی استان یک دستگاه مینی‌بوس ویژه که در آن امکانات لازم معاینه‌ی دهان و دندان از جمله یونیت دندانپزشکی به همراه پزشک تعبیه شده است را به این امر اختصاص داده تا مدرسه به مدرسه طرح معاینه دانش آموزان انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: این طرح هم‌اکنون به‌طور پایلوت از مدارس ناحیه دوبندرعبایس بااولویت مدارس ابتدایی روستایی آغاز شده است و بتدریح سایرمدارس و مقاطع تحصیلی را دربر می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین گفت:علاوه براین، طرح غربالگری بینایی دانش آموزان ابتدایی بدو ورود نیزانجام می شود تا میزان صحت معاینات چشم دانش آموزان در طرح سنجش مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی بیان کرد: چنانچه در این معاینات دانش آموزی با مشکل مواجه باشد مراتب به اولیای دانش آموز اعلام تا نسبت به مراجعه به مراکز درمانی اقدام شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هرمزگان توجه جدی خود را معطوف سلامت دانش آموزان نموده است و نظیر چنین طرح هایی بطور مستمر در طول سال تحصیلی باهدف ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان انجام می شود. وی جمعیت برخوردار مدارس ابتدایی را 163هزار نفر اعلام کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: دهان ، بهداشت ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.