توجه به شرايط بورس در تعيين بودجه 1392 موجب هدايت سرمايه مردمي به سمت توليد و اقتصاد مولد مي‌شود.

داراي کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد 5.5 درصدي شاخص بورس در دو هفته اول سال علت پايين آمدن آن را در روزهاي بعدي، کاهش قيمت جهاني فلزات دانست و گفت: بورس دوباره شکل و فرم خوبي به خود گرفته است اما با توجه به اينکه شرکت‌ها بايد تا چهار ماه ديگر سود نقدي تقسيم کنند و برنامه‌ها و گزارش‌هاي خود را اعلام کنند؛ بازار بورس هم متاثر ا زهمه اينها خواهد بود.

وي در ادامه گفت: بازار ملاحظات خاص خود را در اين زمينه دارد چرا که  اين موضوع مسئله مهمي است که براي بخش‌هاي مختلف اقتصادي اهميت دارد و با توجه به پتانسيل رشد بورس اوراق بهادار، در کليت مي‌توانيم منتظر رشد خوبي باشيم.

کارشناس بورس در ادامه توضيح داد: بورس تهران از تنوع بالايي برخوردار است که پتانسيل رشد زيادي دارد و اجراي اصل 44 به آن عمق خوبي بخشيده است و با توجه به اينکه بانک‌ها براي تامين مالي شرکت‌ها و فعالان اقتصادي با مشکل مواجه است، بورس با عنايت هر چه بيشتر مسئولين مي‌تواند اين خطاها را پر کند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه بورس محل شرکت‌هاي خصوصي و يا شرکت‌هاي دولتي در مسير خصوصي شدن است و هر چه بورس قدرتمندتر باشد سرگرداني نقدينگي در بخش‌هاي ديگر مثل طلا، ارز، مسکن و يا مستقلات کمتر خواهد شد گفت: انتظار داريم در تعيين بودجه سال 1392 رعايت بورس هم بشود تا سرمايه‌هاي مردمي به سمت توليد و اقتصاد مولد هدايت شود.

دارابي در ادامه گفت: در سال گذشته 11 نوع اوراق مشارکت در بورس اوراق بهادار جهت تامين پروژه‌هاي شرکت‌ها منتشر شد و بسياري از شرکت‌هاي بورسي شاهد افزايش سرمايه بوده‌اند و منابع مالي مورد نياز براي طرح‌هاي توسعه خود را از اين بازار تامين کرده‌اند و در سال پيش‌ رو نيز انتظار داريم تا با ورود سهامداران با حوصله و با دانش شاهد رشد و رونق هر چه بيشتر تالار شيشه‌اي باشيم./عب
برچسب ها: تالار ، شیشه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار