رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: هم اکنون اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به علت نوسان نرخ ارز به صلاح نيست.

ارسلان فتحي‌ِپور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در حاشيه اولين جلسه شوراي گفتگو در سال جديد به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بر اين اساس تصمصيم گرفته شده که فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها همان طور که گفته شد به علت نبود ثبات در بازار ارز کشور اجرا نشود، ضمن آنکه مجلس هم تصويب کرده که روند اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را به منظور بررسي بيشتر بعد از بررسي لايحه بودجه سال 92 بر اساس برآوردهاي موجود در لايحه بودجه سال 92 با بررسي بيشتري روند اجراي شدن آن را مورد ارزيابي قرار دهد.

وي تصريح کرد: براساس قانون هدفمندي يارانه مقرر شده 30 درصد از درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به توليد اختصاص يابد که اين امر بايد از محل اصلاح ساختاري قيمت‌‌گذاريها به خصوص قيمت‌گذاري حاملهاي انرژي بايد انجام مي‌شد.

رئيس کميسيون اقتصادي تصريح کرد: پرداخت نقدي يارانه‌ها به اقشار آسيب‌پذير نيز بايد براساس اصلاح قميت‌هاي حاملهاي انرژي انجام مي‌شد که اين موضوع صرفا از محل اختصاص بودجه انجام شده است.

فتحي‌پور با بيان اينکه بر اساس آمار بانک مرکزي نرخ تورم تا پايان سال 91 به 31 درصد رسيده است، عنوان کرد طبق آمار موجود تورم نقطه به نقطه بالاي 40 درصد است اين در حالي است که دولت تصميم گرفته حقوق و دستمزدها را تا سقف 25 درصد افزايش دهد که اين موضوع در مجلس مورد بحث و بررسي قرار خواهد  گرفت./عب
برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار