رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای سامان بخشی به نحوه وضعیت تولید محصولات خشکباری و صادرات آن، با همکاری اتحادیه کشوری صنف آجیل وخشکبار، همایش ملی خشکبار اردیبهشت امسال در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان به منظور هماهنگی برای برگزاری همایش ملی خشکبار، با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای خشکبار تولیدی و فرآوری آن در آذربایجان شرقی افزود: رشد و توسعه صادرات غیرنفتی مقوله‌ای است که در طول تاریخ بازرگانی خارجی ایران اهمیت آن با افت و خیزهای زیادی مواجه شده است.

وی گفت: هدف از برپایی این همایش شناخت عوامل مؤثر در بازاریابی خشکبار ایران با دستیابی به راه‌ حل ها و اصول سیاست گذاری های مناسب به منظور حضور فعال ایران اسلامی در بازارهای جهانی و افزایش سهم ایران در این بازارها خواهد بود.

محمدیان اظهار کرد: همچنین اعزام هیات های کارشناسی، برپایی نمایشگاه توانمندی های تولیدی بخش کشاورزی، یادداشت ها و تفاهمنامه های منعقد شده با هیات های خارجی، بویژه کشورهای همجوار از دیگر اقدام های سازمان در ایجاد بستری مناسب برای ورود پایدار به بازارهای منطقه ای بشمار می آید. رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی دارای مزیت نسبی در کشور است چنانکه در تولید زردآلو رتبه نخست، سیب درختی و انگوررتبه دوم، بادام، گردو رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: محصولات خشکبار اعم از کشمش و میوه‌های خشک 53 درصد، محصولات دامی اعم از پوست، روده، پای مرغ 16 درصد، میوه‌های درختی بویژه سیب 14 درصد، محصولات فرآوری شده و صنایع تبدیلی 15 درصد و شیلات 1. 5 درصد صادرات استان را در سال گذشته تشکیل می دهد.

محمدیان گفت: در سال حماسه اقتصادی نیز تلاش بر این است با استفاده بهینه از امکانات موجود با حل مسائل و مشکلات حوزه از تولید تا بازار، برظرفیت های صادراتی محصولات تولیدی زیر بخش های مختلف کشاورزی استان گفته شود. /ب

برچسب ها: همایش ، ملی ، خشکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.