علی نصیریان هنرمند پیش کسوت عرصه تئاتر در مراسمی زنگ آیین آغاز نمایش "قرارداد با مرگ" را 17 فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر نواخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، در این مراسم مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن روز جهانی تئاتر و تشکر از علی نصیریان و داریوش مودبیان، اجرای نمایش "قرارداد با مرگ"را آغاز بهار ایرانشهر دانست.

رییس تماشاخانه ایرانشهر افزود: "فیلم تئاتر" که کمتر به آن پرداخته شده را در برنامه های کاری ایرانشهر خواهیم داشت و بعد ازگذشت یک دهه می توانیم گنجینه خوبی از فیلم تئاتر را در کشور داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم داریوش مودبیان با استقبال حضار صحبت خود را آغاز کرد.

مودبیان با اعتقاد به اینکه حرف خود را در بازی اش بیان کرده افزود: بعد از مدت ها توانسته نمایشی را به صحنه ببرد که هم آن را کارگردانی کرده و هم در آن ایفای نقش می کند و این کم کاری خود را نه به خاطر عدم قابلیت بلکه به پای نداشتن متنی که جرات لازم را بخواهد، گذاشت.

مودبیان همچنین در پایان سخنان خود نمایش "قرار داد با مرگ" را تا آخرین روز  اجرا به علی نصیریان تقدیم کرد.

در ادامه مراسم علی نصیریان سال نو را تبریک گفت.

وی با نقل از گذشته، دهه 40را دهه بدون تئاتر خواند و افزود: بعد از ساخته شدن سالن سنگلج تئاتر ایران آغاز به کار کرد.

نصیریان نام گروه خود را در آن سال به "تئاتر مردم" نام گذاری کرد و از عزت الله انتظامی  هم در گروه تئاتر مردم نام برد و بعدها مودبیان به این گروه اضافه شد.

این هنرمند پیش کسوت در معرفی مودبیان افزود: مودبیان بعد از اجرای چند نمایش به خارج از کشور رفت و بعد از چند سال که به ایران بازگشت دست به ترجمه جدی آثار نمایشی بزرگان تئاتر در جهان زد و نشر قاب را با بودجه خود راه اندازی کرد.

نصیریان در ادامه از رحیمه صباحی مدیر هنری "قرارداد با مرگ"تشکر و قدردانی کرد و افزود: این دومین بار است که به این مراسم دعوت می شوم و این حرکت و ایده را بدعتی جدید می دانم.

آیین آغاز اجرای نخستین نمایش مجموعه تماشاخانه ایرانشهر در سال 92 شنبه شب 17 فروردین ماه با حضور هنرمندان، پیش کسوتان عرصه هنر، اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی همچون مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، داود فتحعلی بیگی، رضا فیاضی، شهرام کرمی، شهرام نوشیر، روح الله جعفری، بابک برزویه، رضا معطریان و ... برگزار شد.

نمایش 80 دقیقه ای "قرارداد با مرگ" نوشته اسلاومیر مروژک" است که در آن هنرمندانی چون داریوش مودبیان و کوروش سلیمانی  به ایفای نقش می پردازند.

نمایش "قرارداد با مرگ" هر روز به استثناء روزهای شنبه از ساعت 21 در سالن استاد حمید سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهرفروردین و اردیبهشت 92 اجرا می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار