فریندخت زاهدی مدرس و پژوهشگر تئاتر گفت: نحوه مدیریت و انتخاب آثار باید براساس کیفیت ارزشیابی شوند زیرا کیفیت در کار استقبال از آثار نمایشی و رونق اقتصاد تئاتر را به همراه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛فریندخت زاهدي در خصوص نام گذاری سالن های نمایشی به اسم بزرگان و پیشکسوتان هنرهای نمایشی گفت؛ نام گذاری سالن های نمایشی بنام اساتید و پیشکسوتان هنرهای نمایشی و کسانی که در این راه زحمات کشیده اند، ایده و امری قابل تامل است، اما باید به این نکته توجه داشت که اگر در حوزه هنرهای نمایشی، متنی وجود نداشته باشد هیچ کارگردانی نخواهد توانست به فعالیت بپردازد. بنابراین برای نام گذاری سالن ها باید به تمامی حوزه ها و بخصوص حضور فعال و پررنگ نویسندگان و پژوهشگران نیز توجه شود. زیرا در ایران نویسندگان و محققین بزرگی هستند که با صرف عمر بسیار و تحقیق و پژوهش در ادبیات نمایشی ایران، زمینه رشد، ارتقاء و معرفی تئاتر و ادبیات نمایشی دوران معاصر را فراهم آورده اند.
این پژوهشگر تئاتر در پایان با اشاره به شیوه مدیریت مجموعه های هنری یادآور شد: مجموعه های هنری همچون تماشاخانه ایرانشهر توانسته اند جایگاه و منزلت خوبی را در میان هنرمندان و علاقمندان بدست آورند و این مجموعه همواره در انتخاب و اجرای آثار نمایشی خوب، پیشگام بوده و باز خورد و نتیجه مطلوبی را نیز به همراه داشته است.
گفتنی است؛ مجموعه تماشاخانه ایرانشهر هم اکنون با سه نمایش "تن تن و راز قصر مونداس" به کارگردانی آروند دشت آرای، "یادداشتی برای سهراب" کار اصغر خلیلی" و 21 بار مردن در 30 روز" از صابر ابر میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است./ص
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، ایرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.