با اتمام مهلت قانونی اجرای استاندارد یورو4 در عرضه سوخت و تولید خودرو، دبیر انجمن خودروسازان از توقف شماره گذاری خودروهای فاقد این استاندارد از سوی پلیس راهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، بحث اجرای استاندارد یورو4 در تولید خودرو از سال 90 مطرح شده و براساس مصوبه دولت در اسفند سال 90 ، می بایست از ابتدای سال 92 خودروها مجهز به استاندارد یورو 4 شوند و البته پیش شرط اجرای این امر، تولید سوخت یورو4  از 6 ماه قبل ازآن است.
بر همین اساس سال گذشته پس از ارائه مهلت‌های متعدد به وزارت نفت و خودروسازان، سرانجام مقرر شد از ابتدای امسال به طور همزمان ،عرضه سراسری سوخت یورو 4 و تولید خودرو متناسب با این استاندارد آغاز شود.
پس از آن مسوولان وزارت نفت و خودروسازان هر یک دیگری را به اهمال در این زمینه متهم می‌کردند به‌گونه‌ای که خودروسازان معتقد بودند ابتدا باید عرضه سراسری سوخت یورو 4 آغاز شده و پس از آن خودروی متناسب با این استاندارد تولید شود. 
در مقابل نیز مسوولان وزارت نفت اظهار می‌کردند خودروسازان کم کاری خود را به پای این وزارتخانه گذاشته و بدون توجه به توزیع سراسری سوخت یورو 4 باید عرضه خودرو با این استاندارد را آغاز کنند.

حال با اتمام مهلت قانونی برای اجرای این استاندارد ، دبیر انجمن خودروسازان از توقف شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو4 خبر داده و اظهار داشت: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست با وجود آماده نبودن زیرساختها ،به پلیس راهور نامه زده و توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 را خواستار شده است.
نعمت بخش ادامه داد:بر اساس مصوبه اسفند 90 در زمینه  استاندارد یورو 4 ،تولید خودروی یورو4  در سال 92 مستلزم اینست که وزارت نفت از اول سال 91 سوخت با استاندارد یورو 4 را در کشور توزیع کرده باشد.
وی با بیان اینکه توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 هنوز انجام نشده است، افزود: وزارت نفت اعلام کرده که توزیع این سوخت را از اول سال جاری در 8 کلان‌شهر آغاز خواهد کرد که این مسئله نیز عملیاتی نشده است.
نعمت‌بخش تصریح کرد:عدم توزیع سوخت مناسب موجب آسیب رسیدن به موتور خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 می‌شود و این مسئله به معنی هدر رفتن پول مردم است، زیرا قیمت خودروهای سواری مجهز به استاندارد یورو 4 نسبت به خودروهای با استاندارد یورو 2 حداقل 700 هزار تومان گران‌تر است.
بر اساس این گزارش ،معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه اظهار داشت: که هم وزارت نفت و هم خودروسازان از ابتدای سال جاری باید همزمان عرضه سوخت و خودروی یورو 4 را آغاز کنند.
به گفته بهادر کاظمی، طبق قانون ارتقاء استاندارد آلایندگی سوخت و خودروهای داخلی به یورو 4 هیچگونه تقدم و تاخری نداشته و از ابتدای سال 92 هم سوخت و هم خودروها همزمان باید با استاندارد آلایندگی یورو 4 عرضه شوند.
برچسب ها: خودرو ، استاندارد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آقای سین
۱۱:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
دوستان خودرو ساز که راحت استاندارد از خودشون میدن؛ یه یورو4 ایرانی هم بذارن روش. الحمدلله همه دست به دست هم هستن برای خالی کردن جیب مردم، چیزی که مهم نیست امنیت و سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
خودرو سازان کاری کردن که اگر راست هم بگن ملت باور نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
باز هم خدا رو شکر که آقای نعمت بخش نگران 700 هزار تومان از جیب مردم هستند!!
آخرین اخبار