رئیس مجلس کشورمان در دیدار با همتای نیکاراگویی خود گفت: همکاری‌های بررسی گسترش روابط همکاری‌های پارلمانی سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و دو کشور برای افزایش روابط پارلمانی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عصر امروز (یکشنبه 18 فروردین‌ماه) علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رنه نونز رئیس مجلس نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد.
 
براساس این گزارش علی لاریجانی پس از دیدار با رئیس مجلس نیکاراگوئه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه رئیس مجلس نیکاراگوئه دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفته و به همراه هیات‌شان به ایران آمدند باعث مسرت است.  
 
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده اظهار داشت:‌ مذاکرات انجام شده با رنه نونز بسیار سودمند و مفید بود و با توجه به اینکه نیکاراگوئه کشور انقلابی، دوست و برادر ما بوده و در مجامع بین‌المللی روابط بسیار صمیمانه‌ای با ما دارد بحث مهمی انجام شد.  
 
علی لاریجانی در ادامه به  مباحث مطرح شده در مذاکرات طرفین اشاره کرد و گفت:‌ بخش اول این مذاکرات همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور بود و امیدواریم با حضور ایشان این همکاری‌ها افزایش یابد.  
 
وی تصریح کرد: بین دو کشور علاقمندی جهت گسترش روابط پارلمانی وجود دارد.  
 
رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: بخش دوم نیز مربوط به همکاری‌های سیاسی در حوزه‌های بین‌المللی دو کشور بود که در این حوزه نیز نگاه‌ها بسیار نزدیک به هم است.  
 
رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور ادامه داد: همکاری‌های اختصاصی بین دو کشور از دیگر محورهای این مذاکرات بود و به تعبیر رئیس مجلس نیکاراگوئه ایران نقش مکمل در این حوزه دارد.  
 
لاریجانی همچنین گفت: زمینه‌های افزایش همکاری را بررسی کردیم و امیدواریم سفر ایشان در این زمینه موثر باشد.  
 
وی در پایان از حضور رنه نونز رئیس مجلس نیکاراگوئه و هیات همراه به ایران، قدردانی و تشکر کرد.  
 
در ادامه رنه نونز رئیس مجلس نیکاراگوئه نیز از حضور در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: دو کشور ایران و نیکاراگوئه دوست و انقلابی بوده و در در کنار یکدیگر در مسیر استقلال و آزادی هستند.  
 
وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط دو کشور گفت: در این مذاکرات تبادل ایده‌ها را داشتیم که به نفع دو کشور است و امیدواریم در سال جاری هیاتی از پارلمان ایران به نیکاراگوئه سفر کند.  
 
رئیس مجلس نیکاراگوئه در پایان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و از ملت و دولت قدردانی و تشکر کرد.  
 
لازم به ذکر است در این دیدار حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس، عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس، محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، محسن امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و همچنین حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل امور بین‌الملل مجلس لاریجانی را همراهی‌ می‌کردند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، نونز ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار