رئيس پليس راهور با بيان اينکه تصادفات و تلفات در نوروز 5 درصد کاهش داشته است گفت: استانهاي فارس، اصفهان و مرکزي رکوردداران تصادفات و تلفات در ايام نوروز بودند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت پليس، سردار  اسکندر مومني ضمن تقدير از هموطنان  براي مديريت سفر و گوش دادن به توصيه هاي پليس در نوروز اظهار داشت: با توجه به آمارهاي گرفته شده تا روز 16 فروردين 11 درصد به حجم سفرها نسبت به سال گذشته افزوده شده است. اين در حالي است که در مجموع سفرها 10 درصد رشد داشته است و خوشبختانه تصادفات و تلفات رانندگي در نوروز نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش نشان مي دهد.
 
وي با بيان  اينکه استان مازندران  داراي بيشترين سفرهاي نوروزي بوده است افزود: در ميان شهرها نيز بيشترين ترددها در مشهد مقدس به ثبت رسيده است ضمن اينکه آزادراه تهران - کرج و تهران - قم پرترددترين جاده هاي کشور در نوروز بوده است.
 
به گفته مومني بيشترين حجم سفر نيز در شهرهاي شمالي ، مشهد مقدس و استانهاي اصفهان و فارس بود.
 
وي با بيان اينکه استانهاي فارس، اصفهان و مرکزي پرتصادف ترين استانهاي کشور در ايام نوروز بودند تاکيد کرد: خراسان شمالي ، کهکيلويه و بويراحمد و ايلام نيز کم تصادف ترين استانهاي کشور بودند اين در حالي است که بيشترين تصادفات در ميان شهرها در پايتخت رخ داده است.
 
رئيس پليس راهور با اشاره به اينکه استانهاي خوزستان ، گلستان و مازندران بيشترين کاهش تصادفات را نسبت به سال گذشته داشته اند تصريح کرد: خودروي پرايد بيشترين کشته ها را به خود اختصاص داده است.
 
وي گفت: ميانگين سني رانندگاني که دچار تصادف شده اند نيز 36 سال بوده است اين در حالي است که ميانگين سني رانندگاني که خودروي آنها واژگون شده 40 سال و رانندگاني که مرتکب تخلف سبقت غير مجاز و انحراف به چپ شده اند 30 تا 40 سال است البته بيشتر رانندگاني که مرتکب تخلف سرعت غير مجاز شده اند زير 30 سال سن دارند.
 
مومني با بيان اينکه بيشترين علت تصادفات خستگي و خواب آلودگي بوده که منجر به واژگوني شده است گفت:22 درصد تصادفات به علت انحراف به چپ و 20 درصد نيز سرعت غير مجاز است.
 
رئيس پليس راهور در پايان ضمن تشکر از اورژانس ، اهلال حمر، راهداري، امدادخودرو، آتش نشاني ها، شهرداري ها و ستاد تسهيلات وزارت کشور از رسانه ها به دليل همکاري مناسب و اطلاع رساني به موقع تشکر کرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار