عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جريان‌هاي غيرهم‌سو با اصولگرايان اعم از اصلاح‌طلبان و حاميان دولت با طرح ادعاهاي غيرواقعي از دادن بهانه به جريان‌هاي بيرون از نظام خودداري نموده و کدهاي غيرواقعي براي تکرار حوادث سال 88 را مطرح نكنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ جعفر قادري نماينده شيراز در نطق ميان دستور در جلسه علني امروز (يک‌شنبه 18 فروردين‌ماه)  با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام حماسه سياسي و حماسه اقتصادي گفت:  نامگذاري امسال به اين عنوان رسالت سنگيني بر دوش مردم و مسئولين قرار داده و ضرورت خلق حماسه را اجتناب ناپذير کرده است.

وي در ادامه با اشاره به اين که انتخابات با عنوان مظهر اقتدار لازمه احساس مسئوليت است، ادامه داد: انتظار بر اين است که تمامي جريان‌هاي اصولگرايي بر محور جامعتين گردآمده و جريان‌هاي اصولگرايي را از تاخير در تصميم‌گيري و سردرگمي نجات دهند و جريان‌هاي غيرهم‌سو با اصولگرايان اعم از اصلاح‌طلبان و حاميان دولت با طرح ادعاهاي غيرواقعي از دادن بهانه به جريان‌هاي بيرون از نظام خودداري نموده و کدهاي غيرواقعي براي تکرار حوادث سال 88 را مطرح نكنند.

قادري هم چنين تصريح کرد: از همه آحاد مردم علاقه‌مند به کشور و انقلاب اسلامي انتظار مي‌رود که شرکت در انتخابات را به عنوان يک وظيفه ديني قلمداد نموده و با شرکت در انتخابات پيش رو حماسه ديگري را خلق نمايند لذا مردم بايد باور داشته باشند که پيش از انتخاب فرد کانديد شده ميزان مشارکت در انتخابات مهم است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:همان‌گونه که مقام معظم رهبري تاکيد کردند ريشه مشکلات کشور در انتخاب نادرست استراتژي نفت کشور است و اگر به جاي انتخاب استراتژي‌هاي وابسته به نفت استراتژي اقتصاد مقاومتي دنبال مي‌شد و بنيان اقتصادي کشور برپايه‌هاي اقتصادي ديگري بنا نهاده مي‌شد امروز دشمن  در ابعاد اقتصادي به کشور ما طمع نمي‌کرد.

وي در ادامه بيان کرد: واريز کردن درآمدهاي حاصل از صادرات نفت و گاز و ميعانات گازي به صندوق توسعه ملي، توانمندسازي، کوچک‌سازي بخش غيردولتي، رعايت سياست‌هاي پولي، مالي و ارزي و حمايت از توليدات داخلي ، تسهيل فضاي کسب و کار، تکميل حلقه‌هاي مفقوده توليد داخلي و تکميل طرح‌هاي عمراني و کنترل و هدايت نقدينگي به سمت بخش‌هاي توليدي و تقويت تعاوني‌ها و جهت‌گيري تجاري کشور به سمت کشورهاي همسايه و دوست چاره ساز اقتصاد بيمار کشور به حساب مي‌آيد.

نماينده شيراز با اشاره به انحرافات دولت اظهار داشت: رشد نقدينگي به بهانه کمک به مسکن مهر و استفاده از درآمد نفتي براي پيگيري عدالت اجتماعي و به طبع آن رشد تورم و محروم کردن واحدهاي توليدي از نقدينگي موجود در جامعه، تامين هزينه‌هاي جاري و عمراني و رقابت با بخش خصوصي به جاي حمايت از اين بخش از انحراف‌هاي جدي دولت به حساب مي‌آيد.

وي ادامه داد: ادامه اين سياست‌ها نه تنها مشکل دولت را حل نخواهد کرد بلکه دولت را بيش از بيش به نفت وابسته مي‌کند اگر دولت علاقه‌مند پيشرفت همراه با عدالت اجتماعي است بايد به سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي تن دردهد؛ کشاورزي و صنعت بايد به طور جدي مورد حمايت قرار گرفته و واحدهاي کوچک توليدي مشمول حمايت‌هاي دولت شوند.

عضو کميسيون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بيان اين که در صورت تحقق اين امر مردم نيازي به اشتغال دولتي و يارانه نقدي نخواهند داشت، بيان کرد: مردم نه تنها باري بر دوش دولت نيستند بلکه تامين کننده ماليات دولت‌اند لذا با پرداخت يارانه نه تنها فشار تورم کاهش مي‌يابد بلکه افزايش نيز خواهد داشت، کاهش فشارهاي تورمي را بايد در تقويت توليد و افزايش اشتغال جستجو کرد.

وي هم چنين افزود: اگر دولت خود را از نگاه‌هاي عوامانه جدا کند و به توصيه‌هاي اقتصاددانان و اقتصادخوانان توجه کند تا قطار اقتصاد کشور که از ريل خارج شده بر روي ريل قرار خواهد گرفت.

نماينده شيراز در ادامه در بيان انتظارات از دولت گفت: از دولت انتظار داريم که توسعه بخش معدن که دليلي بر عدالت اجتماعي، کاهش وابستگي به نفت و هم‌چنين ايجاد اشتغال و تکميل حلقه‌هاي مفقوده دولت است را جدي گرفته و اختيارات مورد لازم را ارائه دهد.

قادري از کم‌توجهي وزارت راه و شهرسازي نسبت به کمربندي شيراز و تکميل راه‌ها و خطوط ريلي استان فارس اظهار نارضايتي کرد و ادامه داد: اعتقاد ما بر اين است که وزارت راه و شهرسازي سهم خود را در اين مورد ادا نکرده.

وي هم‌چنين تاکيد کرد: بحث انتقال آب از خليج فارس به استان فارس بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گرفته و براي توسعه فعاليت‌هاي صنعتي و کشاورزي از اين امکان بهره‌مند شويم و اعتقاد ما براين است که قبل از اين که بخواهيم طرح‌هاي چند ده هزار کيلومتري انتقال آب زا اجرا كنيم بايد طرح‌هاي چند ده کيلومتري در اولويت قرار گيرد.

نماينده شيراز در مجلس گفت: در شرايطي که فارس بدون در نظر گرفتن مخزن فارس جنوبي با توليد روزانه 130 ميليون متر مکعب استان اول توليد گاز در کشور است و اخيرا هم برداشت نفت در اين استان شروع شده از کم توجهي به توسعه صنايع مرتبط با نفت و گاز و پتروشيمي در فارس جاي گله و شکايت است و از محيط‌ زيست انتظار داريم محدوديت‌هاي زيست محيطي براي بهره‌برداري از معادن را کاهش دهد، همچنين از مسئولين ملي و استاني هم انتظار داريم بهره‌برداري از معادن استان فارس را مورد توجه جدي قرار دهند.

وي با بيان اين مطلب که براي توسعه استان با مشکل مواجه هستيم بيان کرد: در سال‌هاي گذشته با محدوديت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي توسعه شهر با مشکل مواجه شد و در خارج از شهر نيز با محدوديت‌هاي زيست محيطي و حريم وسيع پارک ملي مواجه شده‌ايم و اين درحاليست كه سازمان محيط زيست و ميراث فرهنگي بايد به جاي ايجاد محدوديت با سرمايه گذاري بر روي توانمندي‌ها و بخش غيردولتي اين فرصت را فراهم آورد.

قادري در ادامه با اشاره به اين مطلب که فارس سالهاست از استان‌هاي اول کشور است، تصريح کرد: حمايت و همراهي بيشتر نظام بانکي براي حمايت از طرح‌ها و پروژه‌هاي انتفاعي بخش خصوصي و توسعه زير ساخت‌ها کمترين انتظار مردم استان از وزارت اقتصاد و سيستم بانک مرکزي است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: علي‌رغم مصوبات سفرهاي استاني دولت و دفتر مقام معظم رهبري براي اختصاص منابع بانکي به استانداري متاسفانه اين مصوبه به مرحله اجرا درنيامد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار