محمد سعيدي کيا در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح مواضع انتخاباتي خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد سعيدي‌کيا" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح برنامه‌ها و مواضع انتخاباتي خود پرداختند.

وي در ابتدا با طرح اين سوال که شايد اولين پرسش شما خبرنگاران درباره انگيزه حضور در انتخابات باشد؟ اظهار داشت: بنده بعد از سي و چند سال حضور در همه دولت‌ها و با تجربه‌اي که کسب کرده‌ام به اين جمع بندي رسيدم که مي‌توانم رئيس جمهور مناسبي در خدمت نظام، پيرو ولي فقيه و خدمتگذار مردم باشم.

اين کانديداي انتخابات آينده ادامه داد: معتقدم که با حفظ اصول و ارزشها مي‌شود با دنياي معاصر رابطه حکيمانه، عادلانه برقرار کرد.

وزير مسکن دولت نهم گفت: بايد با حکم وجدان به ياري مسئولين در همه رده‌ها و براي اداره کشور قدم به ميدان گذاشت.

وي با بيان اينکه شعار دولتش آرامش و انسجام ملي، همکاري جهاني در دولت انقلاب اسلامي است گفت: دولت من معتقد است که بايد اساس و اداره کشور برهمان اساسي باشد که انقلاب و جمهوري اسلامي تعريف کرده است.

وي اظهار داشت: دولت بنده پيرو ولايت مطلقه فقيه و خدمتگذار مردم است و براي خدمت به کشور از همه ظرفيت‌هاي آن استفاده خواهد کرد.

سعيدي کيا تصريح کرد: همه کساني که وفادار به انقلاب اسلامي و خواستار خدمت صادقانه به مردم هستند، عضو دولت بنده خواهند بود.

سعيدي کيا منطق دولتش را حضور موثر در عرصه‌هاي بين المللي براساس عزت ملي، حکمت و مصلحت عنوان کرد و استفاده از همه ظرفيت‌هاي علمي و کارشناسي کشور سرلوحه برنامه‌ريزي‌هاي بنده خواهد بود و براين باور هستم که اقتصاد آرام و برخورداري از زندگي با رفاه براي مردم تحقق يافتني است.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه احترام به مردم را وظيفه خود مي‌دانيم ادامه داد: توجه به کارآفريني و بخش خصوصي را ضرورتي قطعي مي‌دانم، کاهش وابستگي به نفت را از برنامه هاي اصلي خود مي‌دانم.

وي تأکيد کرد: معتقدم که بايد از تجربه هاي کسب شده در دولت‌هاي گذشته با رفع نقاط ضعف و برجسته کردن نقاط قوت استفاده کرد.

*براي پيوستن به ائتلاف خاصي، به من پيشنهادي نشده است

وي در پاسخ به سوالي درباره احتمال پيوستن ساير ائتلاف‌ها در اينباره به بنده پيشنهادي نشده است و معتقدم که درحال حاضر ائتلاف مفهوم صحيحي ندارد، هنگامي که شوراي نگهبان اسامي کانديداهاي مورد تأييدش را اعلام کرد در آن زمان مي توان درباره ائتلاف بحث و گفتگو کرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره گفتمان حاکم بر سياست خارجي در دولتش و اينکه بحث مذاکرات را چگونه مديريت خواهيم کرد گفت: جمهوري اسلامي در بحث هسته‌اي در چارچوب قانون عمل مي‌کند و همواره نيز رهبر انقلاب اسلامي گفته اند که ما در بحث هسته‌اي صلح آميز عمل مي‌کنيم.

سعيدي کيا تأکيد کرد: با توجه به فتواي مقام معظم رهبري در بحث هسته‌اي و عملکرد قانوني کشورمان منطق حکم مي‌کند که آنان حرف ما را بپذيرند چرا که تاکنون هيچ تخلفي نداشته ايم.

وي اساس گفتمان سياست خارجي در دولت را براساس عزت، حکمت و مصلحت عنوان کرد و ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران، رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نمي شناسد.

وزير مسکن دولت نهم گفت: بايد بدانيم که رابطه سياسي خوب را مي توان با رابطه اقتصادي، محکم کرد.

اين کانديداي انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري درپاسخ به سوالي درباره سياست هاي اقتصادي دولت خود گفت: درحال حاضر وضعيت اقتصادي ما خوب نيست و سرمايه گذاري‌ها به خوبي انجام نمي‌شود و در واقع رکود بر اقتصاد حاکم است.

سعيدي کيا به دلايل رکود اقتصادي حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: قيمت‌ها رشد پيدا کرده و قسمتي از يارانه‌ها نيز که بايد صرف توليد مي‌شد، به اندازه قانوني پرداخت نشده و تورم نيز بالا رفته است و اصلاح آن جز از طريق پرداختن به توليد چاره ديگري ندارد.

وي افزود: هنگامي که نقدينگي بالا مي‌رود و به توليد هم توجه نمي‌شود نتيجه آن تورم خواهد بود.

سعيدي کيا به وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي اشاره کرد و ادامه داد: قسمتي از درآمدهاي نفتي صرف امور زيربنايي و قسمتي ديگر صرف امور جاري مي‌شود و بايد پول نفت به کار و توليد تبديل شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره نقاط قوت و ضعف دولت فعلي گفت: بنده در دولت‌هاي مختلف حضور داشتم و تا حدودي نقاط قوت و ضعف آنان را مي‌دانم.

سعيدي کيا نقطه قوت دولت فعلي را شناخت کشور دانست و اظهار داشت: سفرهاي استاني دولت‌هاي نهم و دهم به شناخت بيشتر در ارتباط با مردم کمک کرد.

وي به نقاط ضعف دولت فعلي اشاره کرد و گفت: يکي از نقاط ضعف دولت فعلي بي توجهي به برنامه است چراکه اين دولت به برنامه ريزي دراز مدت اعتقاد زيادي ندارد و از جمله يکي از دلايل آن سازمان مديريت است که آن را تغيير شکل و محتوا دادند اما معتقدم که بايد اين سازمان احياء و نقاط ضعف آن برطرف شود.

 سعيدي کيا در ادامه نشست خبري درباره علت کناره‌گيري از دولت نهم اظهار داشت: من کاملا سالم هستم و آن موقع که از وزارت مسکن نيز کناره‌گيري کردم از سلامت کامل جسماني برخوردار بودم، اکنون که مي‌خواهم مسئوليت بزرگتري را بپذيرم نيز از سلامت برخوردارم و مي توانم از عهده آن برآيم.

وي درباره وجود تعدد کانديداها در جريان اصولگرايان تصريح کرد: هرکس که بتواند افراد بيشتري را براي حضور در انتخابات جذب کند را مفيد مي دانم.

سعيدي کيا درپاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا با دوستان خود براي حضور در انتخابات مشورت کرده‌ايد يا نه گفت: بله با دوستانم مشورت کرده ام.

وي همچنين درباره مشورت با دولت براي اعلام کانديداتوري خود ادامه داد: با دولت مشورتي نداشته‌ام.

سعيدي کيا در خصوص حمايت طيف‌هاي سياسي از وي تصريح کرد: همه وفاداران انقلاب از کسي که به انقلاب پايبند است حمايت مي‌کنند. من از همه سليقه‌ها در دوران‌هاي مختلف مسئوليت‌هاي کاري‌ام استفاده کرده‌ام از اين رو بسياري از طيف‌هاي سياسي از بنده حمايت خواهند کرد.

اين نامزده انتخاباتي يازدهمين دوره رياست جمهوري درباره اينكه از برخي از دوستان دولتي خود حمايت خواهد كرد يا نه گفت: قبلا از من پرسيده شده بود كه آيا ممكن است از دولت از كسي حمايت كنيد كه من پاسخ دادم احتمالش وجود دارد.

*تضمين آينده با توجه به عملكرد گذشته افراد به وجود مي‌آيد

سعيدي كيا درباره اينكه چه تضميني وجود دارد كه حلقه هايي نظير انحرافي به وي نزديك نشود پاسخ داد: تاكنون هيچ كس كابينه‌اش را معرفي نكرده است. من نيز با توجه به سوابق كاري‌ام در چهار دولت گذشته تقريبا بيش از 400 حكم براي افراد صادر كرده‌ام كه هيچ شائبه اي درمورد آنها وجود ندارد. تضمين آينده با توجه به عملكرد گذشته افراد به وجود مي‌آيد.

سعيدي كيا در پاسخ به اين سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبني براينكه اگر اصولگرايان به يك كانديداي واحد برسند شما نيز به اين تصميم تمكين خواهيد كرد يا نه اظهار داشت: من مستقل آمده‌ام و تا آخر مستقل مي‌مانم اگر بخواهند يك كانديداي واحد را معرفي كنند من نيز هستم.

وي درباره منابع مالي كه از آن استفاده خواهد كرد گفت: اين ساختماني كه اكنون در آن حضور داريد يك خيريه است كه از حدود 7 سال پيش راه اندازي شده من با حقوقم زندگي مي‌كنم و يك شماره حساب را اعلام خواهيم كرد كه هر كس تفكر ما را مي پسندد به اين حساب پول واريز كند.

اين كانديداي رياست جمهوري افزود: در نظام جمهوري اسلامي ايران كانديداها مي‌توانند از طريق رسانه ملي و سفرهاي استاني خود را معرفي كنند و نيازي به هزينه آنچناني ندارد.

سعيدي كيا همچنين تصريح كرد: اصلا نمي‌خواهم بدانم چه كسي به آن حساب معرفي شده پول واريز مي‌كند چرا كه نمي‌خواهم مديون كسي باشم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شخصي وجود دارد كه در صورت حضور در انتخابات كناره گيري كنيد ادامه داد: حتما كناره گيري نمي كنم و تا آخر هستم.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري همچنين درباره گفتگو و جلب نظر جامعتين اذعان داشت: با خيلي از مراجع، علما و نمايندگان مجلس خبرگان ديدار داشته ام ولي ديداري تحت عنوان ملاقات با جامعتين صورت نگرفته است.

سعيدي كيا همچنين درباره روند اجراي پروژه مسكن مهر گفت: هركاري كه دولتهاي قبلي قول آن را به مردم داده باشند و عملياتي شده باشد بايد اجرايي شود پروژه مسكن مهر نيز كه عملياتي شده بايد ادامه يابد و اگر نواقصي دارد برطرف شود.

وي درباره ويژگي‌هاي رئيس جمهور آينده و همچنين نقاط ضعف و قوت رئيس جمهور فعلي با توجه به بيانات مقام معظم رهبري گفت: خيلي از خصلت‌هايي كه مقام معظم رهبري در آخرين سخنراني خود مطرح كردند در دولت فعلي ادامه پيدا نكرد درحال حاضر كشور به كار و تلاش نياز دارد و وقتي كه مديريت بر مبناي صداقت و توجه به ارزشها صورت گيرد نتايج مثبتي را به بار مي‌آورد.

وي همچنين درباره تضمين وعده‌هايي كه مي‌دهد گفت: تاكنون در هر وزارت خانه‌اي كه فعاليت داشته‌ام برنامه عملي خود را ارائه كرده‌ام با تضمين اجرايي وعده‌ها عملكرد گذشته افراد است. اگر با مردم صادقانه رفتار شود در صورت بروز مشكل نيز مردم دلايل را مي‌پذيرند.

وي افزود: براي برنامه‌هاي گفته شده طرح‌هاي عملياتي در نظر گرفته شده است كه در هركاري با جامعه مخاطب مشورت خواهيم كرد چرا كه استفاده از افكار عمومي براي تصميم سازي نتايج مطلوبي را به بار مي آورد.

سعيدي كيا همچنين با بيان اينكه معرفي كابينه در موقعيت زماني فعلي به مصلحت نيست تصريح كرد: در موعد قانوني انجام تبليغات افراد كليدي كابينه از جمله معاون اول رئيس جمهور، وزير اقتصاد، رئيس سازمان مديريت و رئيس بانك مركزي را معرفي خواهند كرد.

اين نامزد انتخاباتي با تأكيد بر اينكه اساس حماسه، صداقت و علاقه به مردم است، گفت: اگر كانديداها نشان دهند كه براي خدمت به مردم آمده‌اند بار ديگر حماسه سال 88 با حضور چند ده ميليوني مردم رقم خواهد خورد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست ، خبری ، سعیدی کیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار