توجه به تئوري اقتصاد مقاومتي سبب تقويت پتانسيل هاي نهفته اقتصادي شده و نقش مهمي در حماسه اقتصادي دارد.

فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش کليدي اقتصاد مقاومتي در حماسه اقتصادي، گفت: کاهش اتکا به درآمدهاي نفتي و اجراي طرح هاي عمراني، با مشارکت بخش دولتي از مولفه هاي کليدي اقتصاد مقاومتي است.
وي گفت: بررسي آمارها نشان مي دهد، سهم درآمدهاي نفتي از منابع عمومي دولت از 49.9 درصد در قانون بودجه سال 1391 به 39.5 درصد کاهش يافته است.
اين در حالي است که سهم درآمدهاي عمومي در تامين اعتبارات هزينه اي نيز از 65 درصد در قانون بودجه سال 1391 به 76 درصد در لايحه بودجه سال آينده بهبود يافته است.
اين کارشناس به نقش اجراي طرح هاي عمراني با مشارکت بخش خصوصي در تقويت اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفيت هاي ملي و فني بخش خصوصي براي اجراي طرح هاي عمراني از طريق قراردادهاي مشارکت عمومي و خصوصي، سبب کنترل منابع سرمايه گذاران اين بخش شده و زمينه را براي حضور سرمايه گذاران خارجي با امنيت کامل در ايران فراهم مي کند.
آقاميري مديريت را لازمه اقتصاد مقاومت محور دانست و گفت: با وجود فراواني مولفه هاي اقتصاد مقاومتي، وجود يک مديريت صحيح در شرايط اقتصادي فعلي، مي تواند سبب رشد اقتصادي شود.
وي عدم وابستگي به درآمدهاي نفتي و توجه به شرايط سرمايه گذاري بخش خصوصي را اولين گام موفقيت آميز اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: با تقويت اين دو مولفه مي توان زمينه را براي مولفه هاي ديگر هم فراهم کرد.
آقاميري خاطرنشان کرد: در سال حماسه اقتصادي، توجه به تئوري اقتصاد مقاومتي مي تواند زمينه را براي تحولات کليدي اقتصادي با مشارکت مردم در جامعه فراهم آورد./س

برچسب ها: اقتصاد ، حماسه ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار