معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: توسعه طرحهای تحقیقاتی با محوریت سلامت در خوزستان یکی از اهداف امسال این دانشگاه به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مصطفی فقهی در نشست خبری  به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چند سال اخیر تلاش خود را در جهت بالا بردن جایگاه خود را در سطح کشور انجام داده است به طوری که در حال حاضر در بین 46 دانشگاه در کل کشور رتبه 7 را داراست.

فقهی افزود: البته معتقد هستم که این دانشگاه پتانسل این را دارد که این جایگاه را ارتقا دهد و نقش موثری در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به عهده داشته باشد.

وی گفت: ما در این دانشگاه در حوزه فناوری و تحقیقات 50 تا 60 درصد رشد را در طول مدت زمان چهار سال اخیر به دست آوردیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه جشنواره رازی یکی از مهمترین جشنواره ها در خصوص تحقیقات و فناوری است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهوز توانست در جشنواره رازی در سال گذشته سه رتبه را به دست بیاورد.

وی عنوان کرد: یکی از اولویتهای مهم امسال دانشگاه علوم پزشکی اهواز، توسعه طرحهای تحقیقاتی است که با محوریت قراردادن  سلامت پایه ریزی شده اند به شمار می رود.

فقهی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از اولویتهای مهم این دانشگاه، احداث مراکز رشد و فناوری های دارویی است.

وی افزود: ما 22 مرکز تحقیقات داریم که در این بین 17 تا 18 مرکز از این مراکز با سلامت جسم و روان انسان سرو کار دارند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در بحث مجلات هم در چند سال اخیر این دانشگاه رشد فراوانی داشته است ضمن اینکه انتشار نتایج این تحقیقات یکی از شاخصه های رشد برای هر دانشگاه محسوب می شود./ع

برچسب ها: توسعه ، طرح ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.