رئیس ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار اعلام کرد : تعداد مسافران نوروزی امسال 100درصد افزایش داشته است .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مصطفی ملک زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای دایمی منطقه آزاد چابهار گفت: تعداد مسافران و گردشگران ورودي به این منطقه در تعطيلات نوروزي امسال نسبت به سال گذشته بيش از صد درصد افزايش يافت.
 
این گزارش می افزاید: مسافرین ورودی به منطقه آزاد چابهار مجموعا 1.247.317 نفر بوده است که از این تعداد گردشگرانی که با خودروهای شخصی از منطقه دیدن کرده اند حدود یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر و توسط اتوبوس بیش از نود هزار نفر و هوایی بیش از 5000 نفر بوده اند.
 
وی همچنین  اضافه كرد: حدود 250 هزار نفر مسافر اقامت کننده در منطقه حضور یافتند که این تعداد مسافر در هتل ها، مراکز اقامتی، مدارس، منازل استیجاری، کمپ های موقت و مراکزی که جهت برپایی چادرهای شخصی مهیا شده بود اقامت داشته اند.
 
ملک زاده  گفت: کمیته‌های 10 گانه ستاد نوروزی  این منطقه با همکاری و  تلاش و ایجاد ظرفیت‌های جدید  و همچنین خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در کنار نمادها و جشنواره های بومی ومحلی موفق به جذب مسافر و گردشگر شده و این امر با درایت و کوشش همکاران محقق گردید.
 
وی یادآور شد: نسبت به سال گذشته در همین زمان، تعداد مسافران نوروزی  100 درصد افزایش داشته است و طی بازدیدهای انجام شده ازاقامت گاههای مسافران نوروزی و  پایگاههای راهنمای گردشگری در سطح منطقه رضایت نسبی مسافران حاصل شده است و این امر با تلاش دستگاه های  خدمت‌رسان ستاد تسهیلات نوروزی منطقه میسر شده است که با اجرای کشیک‌های منظم در ایام نوروز برای رفاه مسافران نوروزی انجام وظیفه نموده اند.
 
ملک زاده افزود: بیش از 50 هزار بروشور و  نقشه راهنما در میان مسافران و میهمانان نوروزی توزیع شده است و همچنین در اجرای طرح، بهداشت و درمان 781 متر مکعب آب آشامیدنی ضدعفونی، 268 مورد ویزیت رایگان پزشک، 200 کیلوگرم جمع آوری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز، 5750 مترمربع سمپاشی اماکن مختلف، 38500 متر مربع ضدعفونی اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی با مواد گندزدا،ساماندهی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی پلاژ ساحلی تیس و 300 مورد خدمات پرستاری رایگان از اقدامات صورت گرفته جهت رفاه مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به نظر سنجی از مهمانان نوروزی بیان کرد: امسال در سطح اماکن تاریخی و فرهنگی ، تجاری و سواحل دریا  نظرسنجی به صورت مصاحبه ای و پرسش نامه از مهمانان نوروزی انجام شد. که حدود 80 درصد مسافران از خدمات ارایه شده توسط سازمان ابراز رضایت نموده که عمده عوامل و شاخص های رضایتمندی مسافران از برنامه ها و فعالیت های حوزه گردشگری، اطلاع رسانی، اسکان و اقامت و امنیت بوده است.
 
گفتنی است یکی دیگر از شاخص های منطقه آزاد چابهار در نوروز 92 حضور دفاتر خدمات مسافرتی فعال کشور همچون مارکوپولو، کلوت، الیت سیر، قدس گشت و غیره و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی فعال در منطقه بوده که بازتابی از اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب می باشد.
 
شایان ذکراست بیش از 60 درصد مسافران با خودروهای شخصی از مبادی استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان ، یزد، اصفهان، کرمان و شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان وارد این منطقه شده اند که ترکیب مسافران نوروزی وارد شده به منطقه آزاد چابهار متفاوت از سال های گذشته از نقاط مختلف کشور مانند آذربایجان غربی- شرقی، اردبیل، گرگان، قزوین، مازندران و گیلان بوده است./عب
برچسب ها: مسافر ، گردشگری ، چابهار ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار