دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی در پایان نامه خود به تاثیر آموزش نسبت به انتخاب نوع روش زایمان بر اساس مدل باور بهداشتی پرداخت.

کبری ابوذری، کارشناسی ارشد مامایی گرایش بهداشت مادر و کودک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی دارای عوارض بیشتری است آمار روز افزون سزارین در بسیاری از کشورهای جهان موجب نگرانی محققان و مسئولین بهداشتی شده است.

وی گفت: یکی از دلایل  عمده این افزایش درخواست خود بیمار جهت انجام این عمل است آموزش بهداشت با استفاده از تئوری های آموزش جهت افزایش آگاهی، تغییر نگرش و اتخاذ رفتارهای بهداشتی موثر و ضروری است.

ابوذری تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده یکی از بهترین مدل هایی که در برنامه های آموزش بهداشت مورد استفاده قرار می گیرد مدل باور بهداشتی است لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش نسبت به انتخاب نوش روش زایمان بر اساس مدل باور بهداشتی در زنان باردار متقاضی دریافت مراقبت های دوران بارداری انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: نتایج این مطالعه نشان داد، آموزش از طریق مدل باور بهداشتی در تمایل زنان باردار به انجام زایمان طبیعی موثر بوده است./ح

 

برچسب ها: سزارین ، بهداشت ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار