رئیس واحد ابزار دقیق و کنترل ناحيه آبادان از مراحل پایانی عملیات PLC نمودن مرکز انتقال سيدي خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهندس عبدالجليل قيم با اعلام این خبر گفت : با توجه به فرسوده بودن و قدمت سیستم های کنترل خطوط 10 اینچ و 16 اینچ مرکز انتقال  نفت شهید زنگنه و عدم ثبات در پایداری خطوط لوله انتقال نفت لزوم به روز رسانی سیستم های کنترل این مرکز احساس می شد که در همین راستا مرکز انتقال نفت سيدي آبادان پس از مراكز انتقال نفت شهید یوسف زاده باغبان (بیدرویه)، شهید زنگنه (سبزآب)، شهيد شمعوني (عبدالخان) به سیستم کنترل PLC مجهز شد.

وی تصريح كرد : عملیات راه اندازی این سیستم با مطالعه میدانی و برآورد فنی آغاز گردید سپس مراحل اجرایی شامل تعویض کلیه تجهیزات ابزار دقیق ، تعویض کابل های انتقال سیگنال، نصب و برنامه ریزی سیستم های PLC و در نهایت راه اندازی سیستم صورت پذیرفت .

رئیس واحد ابزار دقیق و کنترل ناحيه آبادان اظهار داشت: PLC نمودن مرکز انتقال نفت سيدي آبادان باعث سهولت در امر بهره برداری و استفاده بهینه از تجهیزات و ادوات مکانیکی می شود و همچنین امکان بکارگیری تجهیزات کنترلی با کارایی بالاتر به وجود خواهد آمد.

قيم به مزایای سیستم مذکور اشاره کرد و گفت: با نصب این سیستم توابع عیب یابی سیستم تشخیص و عیب یابی سیستم را بسیار سریع و راحت تر می کند و از آنجائی که این سیستم توان بسیار کمی مصرف می کند توان مصرفی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی هم چنین اضافه کرد: برعکس سیستم های قدیمی در سیستم های کنترلی جدید اگر نیاز به تغییر در نحوه کنترل یا ترتیب مراحل آن داشته باشیم بدون نیاز به تغییر سیم بندی ها و تنها با نوشتن چند خط برنامه این کار را انجام می دهیم .

گفتنی است : PLC یا سیستم کنترل کننده منطقی برنامه پذیر، یک رایانه دیجیتال است که جهت اتوماسیون فرایندهای الکترو مکانیکی استفاده می شود. این سیستم بر خلاف رایانه های همه منظوره جهت ورودی و خروجی های با ساختارهای مختلف ، متعدد و رنج دمایی وسیع ، ایمنی نسبت به نویز، مقاوم در برابر لرزش و ضربه طراحی شده است و برنامه های کنترل عملیات به طور معمول در حافظه های با دوام ذخیره سازی می شوند ./ع

برچسب ها: راه اندازی ، مرکز ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.