مطبوعات ژاپن روز شنبه نوشتند ارتش آمريکا قصد دارد يک هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين را با هدف تقويت نظارت بر تحرکات کره شمالي در يکي از پايگاه‌هايش در ژاپن مستقر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بر اين اساس قرار است نمونه‌اي از هواپيماي بدون سرنشين گلوبال هاوک در پايگاه هوايي ميساوا در شمال ژاپن مستقر شود. 
روزنامه راست‌گراي سانکي شيمبون ژاپن به نقل از منابع دولتي نوشت اين نخستين استقرار يک هواپيماي نظارتي از اين نوع در ژاپن است.
ارتش آمريکا ابتدا ماه گذشته ژاپن را از طرح‌هايش براي استقرار اين هواپيما در فاصله ماه‌هاي ژوئن و سپتامبر باخبر کرده بود اما اجراي اين طرح به علت فعاليت‌هاي کره شمالي که بيش از پيش در قبال کشورهاي همسايه و آمريکا تهديدآميز شده است، جلو افتاد.
خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي گزارش داد کره شمالي دومين موشک ميان‌برد موسودان را در ساحل شرقي خود منتقل کرده و آن را روي يک پرتاب‌گر متحرک قرار داده است.
 موشک موسودان که نخستين بار در رژه نظامي در اکتبر دو هزار و ده از آن رونمايي شد، از لحاظ نظري سه هزار کيلومتر برد دارد و قابليت رسيدن به خاک کره جنوبي و ژاپن دارد.
اين موشک با بار سبک، حتي مي تواند تا چهار هزار کيلومتر برد داشته باشد و جزيره گوام در اقيانوس آرام را که آمريکا پايگاه‌هاي نظامي مهمي در آنجا دارد، هدف قرار دهد.
تنش‌ها در شبه جزيره کره از ماه دسامبر که پيونگ يانگ موشکي دور برد را آزمايش کرد و ماه فوريه که سومين آزمايش هسته‌اي خود را انجام داد و مجازات‌هاي بيشتر سازمان ملل را بر ضد اين کشور به همراه داشت، تشديد شده است.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار