رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: براي نخستين بار در كشور بيو اتانول يا همان سوخت سبز با پايه گياهي باگاس، توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مجيد هدايت در بازديد از شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه، توليد بيو اتانول بر پايه باگاس را كار بزرگي خواند و افزود: اين موفقيت بر اساس قراردادي كه سازمان گسترش با محققان جوان ايران در موسسه جهاد تحقيقاتي فارس منعقد كرد، حاصل شده و در صورت راه اندازي واحد صنعتي، از جمله اولين واحدهاي توليدي بيو اتانول از باگاس در جهان محسوب مي شود.

وي ادامه داد: باگاس محصولي به ظاهر بي ارزش است كه به همت محققان ايراني امروز اين محصول به فرآورده هاي با ارزش تبديل شده است.

هدايت درخصوص توليد انبوه سوخت سبز گفت: مراحل نصب پايلوت نيمه صنعتي آغاز شده كه با راه اندازي آن تا پايان امسال روزانه 10 هزار ليتر بيو اتانول توليد خواهد شد و همزمان طراحي واحد توليد روزانه 100 هزار ليتر نيز در دست اقدام است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: عمليات بازسازي و نوسازي مجتمع كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در زمينه كشت، برداشت و استحصال شكر، با اعتباري افزون بر 300 ميليارد ريال، به اتمام رسيده است.

وي گفت: پس از اتمام عمليات بازسازي، اين شركت مي تواند در 15 سال آينده ظرفيت اسمي خود را به توليد سالانه 100 هزار تن شكر برساند.

هدايت از توسعه كشت صنعتي و برداشت مكانيزه نيشكر از اين مجتمع خبر داد و افزود: با افزودن 5 دستگاه دروگر، 12 دستگاه تراكتور و تغيير روش كشت و آبياري، سطح زير كشت نيشكر اين شركت به 9 هزار هكتار رسيده و پيش بيني مي شود امسال بيش از 80 هزار شكر توليد كند.

وي خاطرنشان كرد: اين شركت زمينه اشتغال 3 هزار و 430 نفر به طور مستقيم و 5 هزار و 400 نفر به طور غير مستقيم را فراهم كرده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار