رییس دانشگاه تبریز در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه ضمن بررسی راهکارهای همکاری‌های دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه های ترکیه، با اشاره به توانمندی‌های دو کشور مسلمان ایران و ترکیه در عرصه های مختلف گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و دینی، افزایش همکاری‌های دو ملت ایران و ترکیه به ویژه در زمینه های علمی و دانشگاهی می تواند در پیشرفت منطقه موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید محمد تقی علوی اتحاد و برادری در بین کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان را ضروری خواند و افزود: با وحدت است که می‌توان در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کرد و بهترین پشتیبان در این زمینه می‌تواند همکاری علمی باشد.
دکتر علوی عملیاتی شدن مفاد یادداشت تفاهم نامه همکاری‌های دوجانبه را برای گسترش ارتباط دو کشور مهم عنوان کرد و گفت: در دانشگاه تبریز قدم‌های اولیه برای عملی شدن تفاهم همکاری‌های بین دانشگاه های دو کشور برداشته شده که امیدواریم با ادامه این روند همکاری‌های دوجانبه همچنان ادامه داشته باشد.
وی همچنین از برگزاری یک دوره مسابقه ورزشی میان دانشگاه های منطقه با حضور کشورهای ترکیه ، ایران، آذربایجان، گرجستان و نخجوان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: در راستای گسترش همکاری های فیمابین ، 15 دانشجوی رشته زبان فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم برای توان افزایی بهمن ماه سال جاری در دانشگاه تبریز حضور خواهند داشت.
دکتر علوی با بیان اینکه این دانشگاه آماده هر گونه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی برای توسعه دو جانبه دانشگاه‌های دو کشور است، خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های مشترک، دوره های آموزشی کوتاه مدت، برگزاری اردوهای فرهنگی، مسابقات ورزشی و آشنایی با توانمندی‌های یکدیگر آماده همکاری با دانشگاه های ترکیه است.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه ما خوشحال می‌شویم که با کشور همسایه، دوست و برادر ایران ارتباط تنگاتنک و حسنه داشته باشیم، تصریح کرد: این دو کشور مشترکات زیادی با هم دارند و می‌توانند کمک زیادی به یکدیگر بکنند.
یونس بلت در ادامه با اشاره به همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور افزود: تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نمایشگاه، اجرای دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله اقداماتی است که در این زمینه می توان انجام داد که یقیناً برای هر دو کشور مفید خواهد بود.
وی در ادامه به ظرفیت‌ها و ارتباط‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ترکیه با سایر دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: اکثر دانشگاه های ترکیه با سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه و مسلمان همکاری های علمی و پژوهشی دارند و در این راستا با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی که بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد، ما آماده هرگونه همکاری مشترک با کشور ایران هستیم.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به پتانسیل های دانشگاه‌های ترکیه در نزدیکی مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: دانشگاه ارزروم و وان از جمله این دانشگاه ها می باشند که می‌توانند برای ارتباط همکاری دو جانبه موثر باشند ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار