با توجه به کاربردهای متعدد روباتهای پرنده در صنایع مختلف برای استفاده از این دستاورد نیازمند اعتماد سازمانها به گروههای دانشگاهی است.

دکتر بابک کرسفی، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و همچنین سرپرست تیم روبات پرنده MRLدانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درگفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت : با توجه به تحریم ها علیه ایران و وجود چالش هایی در بحث تهیه قطعات و مشکلات هزینه 5تا 10برابر بیشتر از قیمت واقعی تیم MRLتوانست برد IMUکه برای هدایت روبات نیاز است با قطعات موجود در کشور و با هزینه 1/5 میلیون تومان در مقایسه با هزینه خرید 12میلیونی آن را بسازند .

وی در ادامه افزود : برای اولین بار در ایران موفق به ساخت و استفاده از صفحه کربن داخلی شدیم .

کرسفی اظهار داشت : کاهش وزن از 2کیلوگرم به 1/300 کیلوگرم داشته ایم و علاوه بر این تغییر سخت افزاری موفق به ارتباط بین روبات و کامپیوتر برای خود مختار کردن روبات پرنده شده ایم و در دو قسمت دستی و خود مختار لیگ روباتهای پرنده شرکت می کنیم .

وی هدف از شرکت در این مسابقه را بیان کرد ، تیم MRL باحدود 16عضو فعال در این مسابقات شرکت کرد برای آزمودن توانایی خودمختاری روبات جدید و آشنا شدن با نقاط ضعف آن برای آمادگی شرکت در مسابقات جهانی فرانسه که اواخر تابستان برگزار می شود.

وی اذعان داشت : هدف این تیم صرفاً قهرمانی در مسابقات نیست بلکه کسبت توانایی ساخت روبات پرنده در وزن های مختلف است با توجه به کاربردهای متنوعی که در بحث های امدادگری ، بازرسی و کنترل در صنایع مختلف از جمله صنعت برق و پتروشیمی و بسیاری کاربردهای مختلف دیگر در صنایع دارد و ویژگی که این نوع روبات دارد به این صورت است که روبات برای استفاده کاربردی نیاز به تغییر ندارد و به همین صورت استفاده می شود.

سرپرست تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پایان در بحث تجاری سازی خاطر نشان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در تلاش است تا بتواند از خروجی تیم ها در صنایع مختلف استفاده کند که این مستلزم اعتماد سازمانها می باشد ./ح

برچسب ها: روبات ، روبوکاپ ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار