با توجه به درخشش دیرینه ایران در لیگ های جهانی ربات امدادگر پیش بینی می شود امسال هم ایران در یکی از 3 مقام اول جای داشته باشد.

جعفر  چگینی، عضو کمیسیون فنی فدراسیون جهانی روبوکاپ و مسئول برگزاری لیگ ربات های امدادگر هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ ایران 2013 در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  13 تیم در این لیگ امسال شرکت کرده اند که 11 تیم ایرانی و 2 تیم از ژاپن و ترکیه در این رقابت ها شرکت کرده اند.
 
وی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه عنوان کرد: لیگ ربات امدادگر در 3 مرحله مقدماتی با 4 مسابقه، نیمه نهایی با 2 مسابقه و نهایی با 1 مسابقه برای هر تیم در یک فضای شبیه سازی شده همانند ساختمان فروریخته ناشی از عوامل طبیعی و غیرطبیعی منطبق بر الگوی جهانی برگزار می شود.
 
چگینی اظهار داشت: روبات ها در این زمین به جستجوی مصدومین که با استفاده از عروسک، بالشتک هوای گرم ، علائم سمعی بصری شبیه سازی شده اند می پردازند و ربات ها با استفاده از حسگرهای خود این علائم را شناسایی کرده و محل مصدوم را تشخیص می دهند به علاوه ربات ها امدادگر می بایست نقشه محیط کاری خود را به صورت اتوماتیک تولید کرده و محل مصدومین را روی آن مشخص کنند.
 
وی اذعان داشت: در قسمتی از زمین مسابقه امسال مصدوم وقتی قرار داده شده است که تنها ربات های امدادگر پرنده قادر به شناسایی این مصدوم هستند و اولین بار است که در لیگ واقعی  چنین امتیازی برای تیم ها قائل شدیم و تلاش می کنیم این قانون را وارد قوانین جهانی کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال زمین مسابقه سخت تر شده و به فضای واقعی نزدیک تر گشته تا تیم ها بتوانند قابلیت روبات خود را بالاتر برند تیم های روبات امدادگر ایران از آمادگی خوبی برای شرکت در مسابقات جهانی 2013 هلند برخوردار هستند  و همان گونه که سال گذشته مقام اول جهانی متعلق به MRL دانشگاه آزاد قزوین  مقام سوم از آن YRA دانشگاه یزد شد امسال هم حداقل یکی از 3 مقام اول متعلق به ایران است. /ح                  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار