براساس نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، بارش باران تا روز شنبه در دامنه های زاگرس، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور ادامه می یابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور را نشان می دهد که طبق آن پیش بینی می شود روز جمعه نیمه غربی و شمالی کشور ابرناکی، بارش باران، وزش باد گاهی با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش و تگرگ وجود داشته باشد.

در این روز شدت بارش در ارتفاعات زاگرس و جنوب کشور خواهد بود. این سامانه در بعد از ظهر جمعه به برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور گسترش می یابد.

روز شنبه نیز در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در غرب، از ناپایداری ها کاسته می شود و بارشها در دامنه های زاگرس، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور ادامه می یابد.

روز یکشنبه هم سامانه بارشی در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال بوده و به تدریح تا اواسط وقت روز دو شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. طی دو روز آینده هم خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج است.

همچنين مدیرکل پیش‌بنی سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش 8 درجه‌ای دمای هوا طی امروز و فردا در سطح کشور خبر داد و اعلام کرد؛ این سامانه بارشی امروز در استان‌های شمالی، غربی، شمال غرب و مرکز کشور فعال بوده و فردا در نیمه جنوبی و شرقی کشور فعال خواهد بود

عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به سامانه جدید بارشی که روز گذشته از نوار غربی وارد کشور شده است، اظهار داشت: این سامانه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و غرب کرمان و فردا در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان فعال می‌شوند. بارش‌ها در بخش‌های جنوبی و شرقی استان تهران از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.




برچسب ها: باران ، باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار